در حال بارگذاری ...
  • آموزش رانندگی با خودروی سواری

      بیشتر جوانان زمانی که به سن قانونی می رسند ، علاقه مند هستند تا گواهینامه تردد با خودرو را دریافت کنند و رانندگی را تجربه کنند. بعضی ...

     

    بیشتر جوانان زمانی که به سن قانونی می رسند ، علاقه مند هستند تا گواهینامه تردد با خودرو را دریافت کنند و رانندگی را تجربه کنند. بعضی اوقات هم افراد در سن های بالاتر شروع به آموزش دیدن می کنند. در هر دو صورت تجربه کم این افراد اغلب باعث بروز حوادثی می شود که با کمی مطالعه شاید بتوان آن را تا حد چشم گیری کاهش داد. در این مطلب که در پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل (www.iranway.com) مطالعه می فرمایید سعی شده است بیشتر موارد ، که در رانندگی به کمک شما می آید توضیح داده شود. البته تمامی موارد زیر فقط می توانند کمکی باشد برای کسانی که دوره آموزشی خود را گذرانده اند. با مطالعه دقیق و رعایت نکات زیر در رانندگی ، می توانید رانندگی امن تر و مطمئن تری را انجام دهید.

     

    آموزش رانندگی با خودروی سواری

     

    توجه داشته باشید ، ممکن است در ابتدای این مطلب با مسایلی خیلی پیش پا افتاده و ساده روبرو شود. اما فراموش نکنید که در ادامه مسایل مهم نیز ذکر شده اند. همچنین همین مسایل ساده نیز از نظر علمی کاملا ثابت شده است و در پیشگیری از حوادث و داشتن یک رانندگی اصولی به شما کمک شایانی خواهد داشت.

     

     

     

    نحوه حرکت به سمت ماشین

     

    با توجه کامل به اطراف و سایر استفاده کنندگان از راه مانند خودروهای دیگر ، موتور سیکلت ها ، عابرین و غیره ... ، از عقب ماشین ، به سمت درب راننده نزدیک می شویم.


    الف) بازکردن درب


    بعد از کلید انداختن و بازکردن قفل درب با دست چپ درب خودرو را باز می کنیم.


    ب) سوار شدن


    سوار شدن با پای راست انجام می شود ، نه با سر. ابتدا از قسمت سمت راست بدن ، بر روی صندلی می نشینیم.

     

    ج) پیاده شدن


    دسته درب را با دست چپ می گیریم و با دست راست دستگیره را گرفته و قبل از باز کردن درب پشت سر را نگاه می کنیم. بعد از اینکه مطمئن شدیم خطری نیست ، درب را باز می کنیم ، پای چپ را بیرون می گذاریم و بعد سر و بدن را بیرون می آوریم.


    د) تنظیم اولیه قبل از حرکت


    اول صندلی را جهت تنظیم میدان دید طبیعی و کنترل پدال ها و تسلط به فرمان تنظیم می کنیم. به این صورت که موقع استفاده از پدال ها پاشنه پا با کف ماشین برخورد داشته و برای پدال گرفتن از سینه پا استفاده کنیم. برای امتحان کردن می توان از کلاچ کمک گرفت. پشتی صندلی را نیز با توجه به راحت قرار گرفتن کمر تنظیم می کنیم ، به طوری که موقع رانندگی دید کامل داشته باشیم (نه اینکه خوابیده باشد و یا فرمان در بغل راننده باشد) و بعد از آن آینه ها را طوری باید تنظیم کنیم که با آینه سمت راست قسمتی از بدنه ماشین و فضای سمت راست ماشین و با آینه سمت چپ قسمتی از بدنه سمت چپ و فضای سمت چپ ماشین را ببینیم و همچنین با آینه بالای سر تا شعاع ۷۰ متری پشت سر را ببینیم و در آخر کمربند ایمنی را می بندیم.

    دنده را در حالت خلاص قرار داده و باید مطمئن شویم که دنده خلاص شده باشد. سویئچ را در حالت باز یا همان روشن قرار داده صبر می کنیم تا حدودا ۱۵ ثانیه بگذرد ، بعد از اینکه قسمت ECU ماشین یا برق بارگیری کرد استارت می زنیم.

     

    دنبال کنید

     

     

    آموزش رانندگی با خودروی سواری

    آموزش رانندگی - کنترل نگاه در رانندگی

    آموزش رانندگی - دوربرگردان ها
    آموزش رانندگی - قلق گیری کلاچ
    آموزش رانندگی - نیم کلاچ
    آموزش رانندگی - رعایت حق تقدم
    آموزش رانندگی - گردش به راست و چپ
    آموزش رانندگی - قانون ایست
    آموزش رانندگی - فاصله عرضی
    آموزش رانندگی - نحوه رانندگی در باران
    آموزش رانندگی - تنظیم سرعت در دنده عقب
    آموزش رانندگی - دنده عقب
    آموزش رانندگی - دور یک فرمان

    آموزش رانندگی - دور دو فرمان
    آموزش رانندگی - پارک دوبل
    آموزش رانندگی - پارک ال
    آموزش رانندگی - دنده معکوس
    آموزش رانندگی - حرکت دور میدان

    آموزش رانندگی - تقاطع
    آموزش رانندگی - چهارراه
    آموزش رانندگی - سبقت

    آموزش رانندگی - کنترل کلاچ در سربالایی

    آموزش رانندگی - نحوه ترمز گرفتن

    آموزش رانندگی - سرعت گیر

     

     

    نویسنده مقاله :حمید سواری



    نویسندگان/گردآورندگان:
    سیدناصر سعیدی
    امیرسعید نورامین
    منصور جوادپور
    امیرحسین مطهری




    نظرات کاربران (11)