در حال بارگذاری ...
  • حمل خودرو با قطار

    نام لاتین: Vehicle Transport by Train

    استرداد بلیت حمل خودرو

     

    ۱- استرداد ۹۰ درصد بهای بلیت ، تا ساعت ۱۲ ، روز قبل از حرکت.

    ۲- استرداد ۷۰ درصد بهای بلیت ، از ساعت ۱۲ ، روز قبل از حرکت تا ۳ ساعت مانده به حرکت.

    ۳- استرداد ۵۰ درصد بهای بلیت ، از ۳ ساعت مانده به حرکت تا زمان حرکت بلیت.

     

    نکته ۱ : پس از بارگیری خودرو و یا حرکت قطار بلیت استرداد نمی شود. همچنین خودرو باید ۳ ساعت قبل از حرکت قطار ، تحویل مسئول مربوط داده شود.

    نکته ۲ : درصورت مفقود شدن بلیت حمل خودرو طبق مقررات ، بلیت المثنی صادر می شود.

     

     

     

    یادآوری های مهم حمل خودرو

     

    ۱- پذیرش خودرو برای اعزام از مبدا حرکت از ۸ صبح تا حداکثر ۳ ساعت مانده به حرکت قطار می باشد.

    ۲- هنگام تهیه بلیت برای مسیرهای بلند (مانند مشهد - اهواز) پیش بینی زمانی لازم برای تاخیرهای احتمالی ، تخلیه واگن و بارگیری مجدد آن در ایستگاه واسط (تهران) و رعایت بند ۱ صورت گیرد.

    ۳- خودرو هنگام تحویل به انبار باید دارای موجودی بنزین مطابق با حداکثر ۱/۴ ظرفیت باک خودرو باشد.

    ۴- برای رعایت ایمنی خودروها ، سر باتری در مبدا جدا و در مقصد مجددا نصب می شود.

    ۵- امکان حمل خودرو با ارتفاع بیش از ۱۵۸ سانتی متر وجود ندارد. همچنین این محدودیت شامل خودروهایی مانند پاترول ، پاجیرو ، جیپ و غیره ... می باشد.

    ۶- وجود هرگونه وسایل و بار اضافی در داخل خودرو به مثابه بار توشه تلقی و برابر مقررات اقدام خواهد شد.  

    ۷- برای رفع مشکلات در مقصد ، قبل از بارگیری ، کلیه نواقص یا آسیب دیدگی قبلی خودرو و کسری لوازم به مسوولان اعزام اظهار شود.

    ۸- به محض اطلاع از ورود خودرو به مقصد ، نسبت به ترخیص و تحویل خودرو با در دست داشتن مدارک مثبته (کارت ماشین ، کارت شناسایی معتبر) اقدام نمایید ، در غیر این صورت بعد از ۲۴ ساعت اولیه تا ۶ روز ، روزانه ۱۵/۰۰۰ ریال و از روز هفتم به بعد روزانه ۳۰/۰۰۰ ریال بابت حق توقف و هزینه انبارداری محاسبه و دریافت خواهد شد.

    ۹- برای تحویل خودرو ، کارت شناسایی یا شناسنامه خودرو معتبر و منطبق با مندرجات در بلیت ضرورت دارد و خودرو به کسی تحویل خواهد شد که بلیت حمل خودرو به نام او صادر شده است و از تحویل خودرو به افراد غیر و بدون مدارک مثبته خودداری خواهد شد.

    ۱۰- در صورت تاخیر در تحویل خودرو در مقصد تا ۲۴ ساعت تاخیر در تحویل خودرو ۵۰ درصد کرایه برگشت داده می شود و در صورت عدم تحویل خودرو در مقصد ۱۰۰ درصد کرایه برگشت داده می شود.

    ۱۱- برای دریافت خسارت تاخیر متقاضیان محترم می توانند با به همراه داشتن اصل لاشه بلیت و کارت شناسایی معتبر با مراجعه به آژانس های سراسر کشور نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند.

    ۱۲- درصورت مفقود شدن بلیت حمل خودرو طبق مقررات بلیت المثنی صادر می شود.

    ۱۳- اطلاعات مورد نیاز حمل خودرو با قطار اعم از ، تاریخ و ساعت حرکت ، شماره قطار ، زمان و شرایط تحویل خودرو و غیره ... ، جهت اطلاع آنها بر روی برگه بلیت حمل خودرو درج می شود.

     




    نظرات کاربران