در حال بارگذاری ...
  • کشتی کابل گذار

    نام لاتین: Cable Ship
    موقعیت: تهران

    این نوع کشتی ها جهت اتصال یا ارتباط کابل های برق و تلفن ، بین دو منطقه که حد فاصل آنها آب است به کار گرفته می شوند و دارای تجهیزات و امکانات ویژه ای برای عملیات کابل کشی هستند. همچنین این نوع کشتی ها برای قرار دادن کابل های مخابراتی و کابل های مربوط به اینترنت در کف دریا ، استفاده می شود.

     

     

    اولین کابل تلگرافی بین اقیانوسی در جهان در سال های ۱۸۵۷ و ۱۸۵۸ در کف اقیانوس قرار گرفت. در این سال ها ارتباط تلگرافی بین اروپا و آمریکای شمالی قرار بود توسط این کابل برقرار شود اما این طرح با شکست مواجه شد. اما در سال ۱۸۶۶ شرکت SS Great Eastern موفق شد با همین روند اولین ارتباط بین قاره ای را برقرار کند. ولی این طرح کامل و پایدار نبود. در سال ۱۹۵۶ اولین خط تلفنی که کابل آن از کف اقیانوس می گذشت توسط شرکت HMTS کارگذاری شد. این خط تلفن بین کشورهای اسکاتلند و نوا اسکوشیا بود که مربوط به اداره پست بریتانیا می شد.

     

    علاوه بر کشتی های کابل گذار کشتی هایی نیز برای تعمیر و بازسازی کابل های شکسته شده و خراب نیز وجود دارد.

     




    مطالب مرتبط

    در سال های اخیر و سال های آینده ، قوانین زیست محیطی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است و در این زمینه نیازمند نوسازی ناوگان دریایی کشور هستیم .

    |

    بخشی از حمل و نقل دریایی ، ترانزیت کالا است که می تواند برای کشور درآمدزایی خوبی داشته باشد و نمونه این اتفاق در چابهار در حال پیگیری است ؛ کالا از هند به بندر چابهار می آید و از این بندر به افغانستان ترانزیت می شود و این اتفاق را می‌توان در تمام بنادر کشور دنبال کرد .

    |

    این شبهه وجود دارد که خطوط حمل و نقل کانتینری در بحران حمل و نقل جهانی کانتینر هستند در حالی که این خطوط نقش بسیار کمی در به وجود آمدن این بحران داشته اند . در چند سال گذشته ، ما شاهد افزایش هزینه سوخت ، عدم توازن در تجهیزات و نوسانات بالای ارز بوده ایم .

    |

    به رغم شرایط سخت تحریم ، حمل کالا با ناوگان ملی دریایی به خوبی انجام شده است . البته ایراداتی هم که مشاهده شد ، به این خاطر است که عده‌ای برای نفع شخصی و سود جویی ، کالا‌ها را دیر به کشور رساندند که نمی‌شود به پای کشتیرانی نوشت .

    |

    هدف اصلی پروژه CCShip توسعه راه حل های مقرون به صرفه برای جذب ، مهار و ذخیره کربن در کشتی ها و همچنین درک این موضوع است که CCS می تواند فناوری جذاب تر و توجیه پذیرتری نسبت به راه حل های جایگزین برای کاهش انتشار CO۲ در کشتی ها باشد .

    |

    نظرات کاربران