در حال بارگذاری ...

شورای دریایی بین الملل و بالتیک

نام لاتین: Baltic and International Maritime Council
موقعیت: کپنهاگ
سال تاسیس : ۱۹۰۵

تعریف ماهیت این شورا چنین است ، "وابسته به همه جهان و بی طرف". این شورا از زمان تاسیس خود یعنی سال ۱۹۰۵ که مقر آن در کوپنهاگ دانمارک می باشد همیشه روی جنبه های بین المللی اعضا و نقش خود در دنیای کشتیرانی تاکید بسیار زیاد داشته است.

 

اعضای شورای دریایی بین الملل و بالتیک (به انگلیسی = Baltic and International Maritime Council) که به اختصار BIMCO نیز نامیده می شود ، از صاحبان کشتی ها ، مدیران کشتیرانی ها ، اوراق کنندگان کشتی ها ، واسطه گران ، نمایندگی های بنادر و اجاره کشتی ها ، باشگاه هایی مانند P&I ، اتحادیه های حمل کالا ، فدراسیون های کشتیرانی ، اتحادیه های صاحبان و نمایندگان آنها تشکیل یافته است. عضویت غیر رسمی در شورا به روی کسانی باز است که علاقه مند به مسایل و امور صنعت کشتیرانی باشند. مانند مجامع طبقه بندی کشتی ها ، بانک ها ، حقوق دانان دریایی ، مسئولین بنادر و غیره ... .

 

 

کلیه اعضای شورا حق دارند در مجمع عمومی و جلسات فوق العاده آن شرکت کنند. نمایندگانی از شورا ، به طور همیشگی در سازمان های بین المللی مانند سازمان بین المللی دریانوردی Unctad و غیره ... حضور دارند. شورا از نوامبر ۱۹۸۷ دوره های عملی در رابطه با کشتیرانی با عنوان ، به سوی تصمیمات بهتر ، تشکیل داده ، که موضوعات انتخاب شده برای پرسنل عملیاتی ارسال شده ، که منعکس کننده تجربیات شورا می باشد. به این ترتیب بسیاری از اعتصابات طولانی و مسایل مربوط به صنعت کشتیرانی به راحتی قابل حل بوده و اکثر مسئولین با اصول مربوطه آشنایی پیدا می کنند.

 

در سال ۱۹۸۸ مرکز اطلاعات شورا تاسیس شد که این مرکز ، نرم افزارهایی را برای صنعت کشتیرانی تهیه و تدارک می بینند. اولین محصول این مرکز که اطلاعات کامل یک پایانه تجاری تانکرهاست در ژانویه ۱۹۸۹ عرضه شد.

 

سایر اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی شورای دریایی بین المللی و بالتیک عبارتند از :

 

- اطلاعات مربوط به حمل و نقل دریایی کالاهای خطرناک

- اطلاعات چارترپارتی ها و مسایل مربوطه

- مرکز اطلاعات وضعیت بنادر

 

وب سایت: www.bimco.org
ایمیل: mailbox@bimco.org




نظرات کاربران