در حال بارگذاری ...

انجمن بین المللی صاحبان مستقل تانکرها

نام لاتین: International Association of Independent Tanker Owners
موقعیت: نروژ
سال تاسیس : ۱۹۷۰

اتحادیه بین المللی صاحبان مستقل تانکرها یا همان International Association of Independent Tanker Owners که با نام INTERTANKO نیز شناخته می شود ، زبان گویای صاحبان مستقل تانکر بوده که ۸۰ درصد تناژ تانکرهای جهان در عضویت آن قرار داشته و سرویس های مختلفی به آنها ارایه می دهد. این انجمن در سال ۱۹۷۰ در اسلو ، بنیان گذاری شده که تا ژانویه ۲۰۱۱ بالغ بر ۲۵۰ عضو داشته که ۳۳۵۰ تانکر و تناژ ۲۸۵ میلیون تن را تحت پوشش دارد.

 

در سال ۱۹۹۹ این انجمن علاوه بر دفاتر موجود در لندن و اسلو ، اداراتی در سنگاپور و واشنگتن نیز تاسیس کرد. عضویت برای مدیران و صاحبان تانکرهایی که مستقلا عمل می کنند آزاد می باشد اما شرکت های نفتی و آژانس های دولتی از این قاعده مستثنی هستند. عملکرد مفید این انجمن به مرکز اطلاعاتی ، در راستای افزایش منافع صاحبان تانکرهایی است که ، تحت پوشش آن قرار دارند. اطلاعات مرتبا جمع آوری شده ، به روز درآمده و در اختیار اعضا قرار می گیرد.

 

 

این انجمن ماهنامه ای در رابطه با شرایط و هزینه های بندری و نیز مشاوره های تخصصی در زمینه مخارج بندری و مالیات های مربوط به محموله ها را چاپ و منتشر می کند. همچنین فرم های ویژه ای برای اجاره انواع تانکرها چاپ کرده که در اختیار همگان قرار می دهد. این انجمن همچنین دارای کارشناسان متخصصی بوده که مشاوره های لازم را در رابطه با مشکلات اجاره کشتی ها و اجاره های غیرمنصفانه و نقاط قوت و ضعف بازار تانکرها را ارایه می دهند. سایر خدمات اطلاعاتی INTERTANKO عرضه و تقاضای تانکرها ، پیشرفت و توسعه قوانین و مقررات مربوطه ، هزینه های بندری و سوخت ، تعرفه های گمرکی و بازرگانی و غیره ... را شامل می گردد.

 

عضویت در INTERTANKO مستقیم می باشد. اداره این انجمن بر عهده یک شورا بوده که اعضای آن از بین کشورهای عضو هر ۲ سال یکبار بر اساس میزان تناژ آن کشورها انتخاب می گردند. اعضا شورا مدیرعامل و هیئت اجرایی را انتخاب می کنند تا کارهای اتحادیه را زیرنظر بگیرند. مدیرعامل برای یک سال انتخاب و ۳ سال قابل تمدید است.

 

وب سایت: www.intertanko.com




نظرات کاربران