در حال بارگذاری ...

نقشه حمل و نقلی کشور زامبیا

نقشه حمل و نقلی شامل کلیه مسیرهای جاده ای اصلی ، جاده ای فرعی ، خطوط ریلی و فرودگاه ها می باشد. در ضمن کلیه شهرها و روستاها نیز مشخص شده است. در این نوع نقشه ها کشورهای همسایه تا حدودی مشخص هستند. از دیگر موارد می توان به موقعیت کشور روی کره زمین و راهنمای نقشه اشاره کرد.

نقشه کشور زامبیا (Zambia) مربوط به سال ۲۰۰۴ می باشد و با کیفیت 300DPI ارائه شده است.

 

 

جمهوری زامبیا کشوری واقع در مرکز متمایل به جنوب آفریقا است که در ، جنوب جمهوری دموکراتیک کنگو ، شمال زیمباوه و شرق آنگولا قرار دارد. پایتخت زامبیا شهر لوساکا است. مساحت زامبیا ۷۵۲/۶۱۸ کیلومتر مربع و جمعیت آن نزدیک به ۱۳ میلیون نفر است. جمعیت این کشور بیشتر در لوساکا و حومه و در استان کمربند مس در شمال غرب متمرکز است. ساکنان منطقه زامبیا در آغاز مردم خویسان بودند اما در جریان کوچ اقوام بانتو در سده سیزدهم این منطقه نیز بانتونشین شد. پس از بازدید کاشفان اروپایی از این منطقه در سده هیجده ، زامبیا در اواخر قرن نوزده مستعمره بریتانیا شد و فرمانروایان آن از سوی لندن گمارده می شدند. زامبیا در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۹۶۴ اعلام استقلال کرد. در سال ۲۰۱۰ بانک جهانی ، زامبیا را یکی از کشورهایی اعلام کرد که سریعترین اصلاحات اقتصادی را اجرا می کنند. مقر بازار مشترک شرق و جنوب آفریقا (Comesa) در لوساکا قرار دارد.

 

این کشور یکی از کشورهای محصور در خشکی است و از هیچ طرف به دریا راه ندارد. در نتیجه در این کشور بندر وجود ندارد. نزدیکترین بندر به لوساکا (پایتخت) ، بندر دارالسلام در تانزانیا است که با خطوط راه آهن به لوساکا و دیگر شهرهای بزرگ زامبیا متصل است. واحد پول زامبیا ، کچوا با واحد جزء (انگوه) نام دارد. صادرات زامبیا را مس ، کبالت ، تنباکو و پنبه تشکیل می دهند.

 

نسخه : ۲۰۰۴
سیستم عامل : تمامی سیستم عامل ها
حجم فایل : ۵۹۸ کیلوبایت
زبان : انگلیسی
رمز فایل : www.iranway.com
راهنما :

- پس از دانلود ، فایل مورد نظر را اجرا کنید.

- از شما مسیری برای نصب پرسیده می شود.

- بعد از انتخاب مسیر و زدن کلید نصب از شما پسورد خواسته می شود.

- پسورد را وارد کرده و منتظر اتمام باشید.

- این نقشه با پسوند PNG می باشد و شما قادر هستید با تمامی دستگاه ها از قبیل کامپیوتر ، موبایل ، تبلت و غیره ... این فایل را مشاهده نمایید.

 


| شناسه مطلب: 31260




نقشه



نظرات کاربران