در حال بارگذاری ...

نقشه حمل و نقلی کشور سوریه

نقشه حمل و نقلی شامل کلیه مسیرهای جاده ای اصلی ، جاده ای فرعی ، خطوط ریلی و فرودگاه ها می باشد. در ضمن کلیه شهرها و روستاها نیز مشخص شده است. در این نوع نقشه ها کشورهای همسایه تا حدودی مشخص هستند. از دیگر موارد می توان به موقعیت کشور روی کره زمین و راهنمای نقشه اشاره کرد.

نقشه کشور سوریه (Syria) مربوط به سال ۲۰۰۸ می باشد و با کیفیت 300DPI ارائه شده است.

 

 

جمهوری عربی سوریه کشوری در جنوب غرب آسیا و بر سواحل شرقی دریای مدیترانه است. این کشور از شمال با ترکیه ، از شرق با عراق ، از غرب با لبنان و دریای مدیترانه و از جنوب با اردن و فلسطین اشغالی همسایه است. سوریه بین عرض ۳۲ و ۳۷ درجه شمالی و طول ۳۵ و ۴۲ درجه شرقی قرار دارد که این امر در طول تاریخ ، جایگاهی استراتژیک به این کشور بخشیده است زیرا باعث قرار گرفتن آن در نقطه اتصال سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا گردیده و سوریه را در میان اروپای صنعتی و خاورمیانه نفت خیز قرار داده است. حدود ۷۴ درصد جمعیت سوریه را مسلمانان سنی ، ۱۳ درصد علوی ، شیعه دوازده امامی و اسماعیلی ، ۱۰ درصد مسیحی و ۳ درصد دروزی تشکیل می دهند. سوریه در مقایسه با سایر کشورهای عربی ، تعداد قابل توجهی رودخانه دارد که می توان دلیل آن را در فراوانی و تنوع زمین چهره ها (به انگلیسی : landform) نسبت داد. رود فرات مهمترین رود سوریه به شمار می رود زیرا از ترکیه وارد منطقه شمالی این کشور شده و در مسیر شرق از منطقه الجزیره السوریه می گذرد و قبل از ترک سوریه استان های الرقة و دیرالزور را سیراب می کند. از نظر دولت رود فرات نقش اساسی در تأمین نیروی برق مورد نیاز کشور و آبیاری زمین های کشاورزی مطقه فرات را برعهده دارد. به همین دلیل سدهای فراوانی در مسیر این رود بنا شده اند که مهمترین آن ها سد فرات نام دارد. دریاچه تشکیل شده پشت این سد را دریاچه اسد می نامند.

 

طبیعت متنوع سوریه ، با دارا بودن کوه ها ، دره ها ، بیابان ها ، رودخانه و دسترسی به آب های آزاد تأثیر شگرفی بر صنایع و کشاورزی این کشور گذارده است. اقتصاد سوریه بر سه پایه صنایع ، کشاورزی و تجارت بنا شده است و لازم است که صنعت نفت و گاز و همچنین صنعت گردشگری را نیز از یاد نبریم. در سال ۲۰۰۶ بشار اسد رئیس جمهور سوریه فرمانی تحت عنوان فرمان ۵۵ صادر کرد که در واقع دستور راه اندازی بورس اوراق بهادار را در سوریه بود. این بورس به نام بورس اوراق بهادار دمشق معروف شد. از دیگر ستون های اقتصاد سوریه می توان به نفت اشاره نمود. این کشور سالانه ۳۰ میلیون تن به ارزش تقریبی ۳ میلیارد یورو استخراج و از طریق خط لوله به حمص ارسال می کند از این مقدار ۵/۵ میلیون تن پالایش و مابقی از طریق بنادر سوریه در دریای مدیترانه صادر می شود. این کشور به دارا بودن نوع خاصی از نفت سبک وهمچنین استخراج فسفات معروف است. از دیگر صنایعی که برای آن آینده ای روشن پیش بینی می شود ، گاز طبیعی است که چندی پیش میدان های گازی عظیمی در مناطق مختلف و علی الخصوص در نزدیکی شهر دیرالزور کشف شد و این می تواند به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد سوریه کمک کند همچنین عملیات اکتشافی جدید نشان از یافت شدن میدان جدیدی از نفت سبک در شهر لاذقیه دارد.

 

صنعت بخش مهمی از اقتصاد سوریه را تشکیل می دهد. از این صنایع می توان نساجی و انواع صنایع غذایی علی الخصوص شیرینی پزی اشاره کرد. سوریه پیشگام کشورهای عربی از نظر صنایع است ، زیرا صنایع مدرن روز به روز در شهرهای مختلف سوریه رو به گسترش بوده و صنایع تبدیلی و مهندسی و ساخت لوازم الکتریکی خانگی مانند یخچال ، فرگاز ، ماشین لباس شویی ، جارو برقی ، مایکروفر و همچنین دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون ، سیستم های صوتی ، تلفن و صنایع شمیایی مانند تولید مواد شوینده و صنایع تولید کابل های فشار قوی و فشار متوسط و صنایع ماشین سازی و تراکتورسازی ساخت تجهیزات کشاورزی و راه سازی و صنایع پوشاک و کاغذسازی از آن جمله اند.

 

سوریه از طریق همکاری با شرکت های خودروسازی جمهوری اسلامی ایران وارد صنعت خودروسازی گردید. ایران و سوریه طی توافقی دوجانبه اقدام به تأسیس شرکت ایرانی سوری سیامکو نمودند که سهم ایران ۴۰ درصد و سهم سوریه ۶۰ درصد می باشد. اولین تولید این کارخانه ماشینی به نام Sham (سمند) بود. این کارخانه اولین خط تولید کامل خودرو در سوریه بود و با همکاری جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد که گام بلندی در راستای پیشرفت صنعت خودروسازی برای تأمین نیاز داخلی و حتی خارجی در سوریه به شمار می رود. همچنین در سوریه کارخانه ای برای تولید پراید ساخته شد و این ماشین اینک با نام سابا در آن کشور ساخته می شود. از دهه های پیش در سوریه شرکت های فراوانی که به نحوی با صنعت خودروسازی در ارتباط بوده اند ، فعالیت می کنند. این شرکت ها اقدام به مونتاژ برخی از خودروها همچنین اتوبوس و مینی بوس W-K و ساخت قطعات بدنه و قطعات کامیون وسایر لوازم یدکی همچنین تولید لوازم لوکس ماشین می نمایند. منطقه الراموسة در شهر حلب از معروفترین مناطق مونتاژ در سطح خاورمیانه است.

 

سوریه از طریق بنادر خود بر دریای مدیترانه سالانه میلیون ها دلار از این طریق کسب می کند. مهمترین بنادر سوریه عبارتند از :

- بندر لاذقیه     - بندر جبله     -بندر طرطوس     -بندر ارواد     -بندر بانیاس

 

نسخه : ۲۰۰۸
سیستم عامل : تمامی سیستم عامل ها
حجم فایل : ۶۵۱ کیلوبایت
زبان : انگلیسی
رمز فایل : www.iranway.com
راهنما :

- پس از دانلود ، فایل مورد نظر را اجرا کنید.

- از شما مسیری برای نصب پرسیده می شود.

- بعد از انتخاب مسیر و زدن کلید نصب از شما پسورد خواسته می شود.

- پسورد را وارد کرده و منتظر اتمام باشید.

- این نقشه با پسوند PNG می باشد و شما قادر هستید با تمامی دستگاه ها از قبیل کامپیوتر ، موبایل ، تبلت و غیره ... این فایل را مشاهده نمایید.

 


| شناسه مطلب: 31081




نقشه



نظرات کاربران