در حال بارگذاری ...

نقشه حمل و نقلی کشور سری لانکا

نقشه حمل و نقلی شامل کلیه مسیرهای جاده ای اصلی ، جاده ای فرعی ، خطوط ریلی و فرودگاه ها می باشد. در ضمن کلیه شهرها و روستاها نیز مشخص شده است. در این نوع نقشه ها کشورهای همسایه تا حدودی مشخص هستند. از دیگر موارد می توان به موقعیت کشور روی کره زمین و راهنمای نقشه اشاره کرد.

نقشه کشور سری لانکا (Sri Lanka) مربوط به سال ۲۰۰۷ می باشد و با کیفیت 300DPI ارائه شده است.

 

 

جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سری لانکا جزیره ای واقع در جنوب آسیا ، اقیانوس هند و جنوب کشور هند است. نام های قدیمی آن سَراَندیب یا سَرَندیب یا سیلان بود. پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری اش شهر کلمبو است. پیش از سال ۱۹۷۲ به این کشور سیلان می گفتند. مساحت سری لانکا ۶۵/۶۱۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۹/۶۶۸/۰۰۰ نفر است. کشور سریلانکا در جنوب شبه قاره هند یکی از ضعیف ترین اقتصادهای آسیا را داراست.

 

ارزش تولید ناخالص داخلی این کشورکه ۲۲ میلیون نفرجمعیت دارد و ۶۰ درصد از آن وابسته به بخش خدمات است ، در پایان سال ۲۰۰۹ به حدود ۸۷ میلیارد دلار رسید. کشاورزی یک بخش مهم در اقتصاد سریلانکاست به طوریکه یک سوم نیروی کار این کشور در این بخش و فعالیت های مرتبط با آن مشغول به کار هستند. بخش کشاورزی ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی سریلانکا را در سال ۲۰۰۹ به خود اختصاص داد. این بخش همچنین یک منبع مهم مواد خام و درآمدهای ارزی است. عملکرد ضعیف این بخش را می توان به سطح پایین سرمایه گذاری ، وابستگی زیاد به بارش های اتفاقی نزولات آسمانی ، روش های سنتی برداشت محصول ، کمبود اعتبارات و ضعف زیربنای اقتصادی از جمله مشکلات حمل ونقل ، ضعف نظام بازاریابی ، کنترل دولت بر زمین و ناسازگاری سیاست های تجاری نسبت داد. دخالت دولت در بخش کشاورزی مثل سایر بخش ها اساسی و قابل توجه است.

 

بخش صنعت سریلانکا ۲۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۹ را به خود اختصاص داده و عمدتا فعالیت های صنعتی سریلانکا در بخش منسوجات و پوشاک است. با این وجود صادرات منسوجات و پوشاک سریلانکا رقابت پذیری خود را در بازارهای جهانی از دست داده است. هر چند تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۹ حدود ۵/۳ درصد رشد داشت ولی آثارناشی از رکود اقتصاد جهانی به نحو قابل توجهی از سرعت رشد اقتصاد این کشور در دو سال اخیر کاسته است. هم اینک درآمد سرانه ملی این کشور حدود ۴۵۰۰ دلار تخمین زده می شود و فقر همچنان در این کشور مخصوصا در مناطق روستایی به شکل گسترده وجود دارد.

 

نسخه : ۲۰۰۷
سیستم عامل : تمامی سیستم عامل ها
حجم فایل : ۵۵۱ کیلوبایت
زبان : انگلیسی
رمز فایل : www.iranway.com
راهنما :

- پس از دانلود ، فایل مورد نظر را اجرا کنید.

- از شما مسیری برای نصب پرسیده می شود.

- بعد از انتخاب مسیر و زدن کلید نصب از شما پسورد خواسته می شود.

- پسورد را وارد کرده و منتظر اتمام باشید.

- این نقشه با پسوند PNG می باشد و شما قادر هستید با تمامی دستگاه ها از قبیل کامپیوتر ، موبایل ، تبلت و غیره ... این فایل را مشاهده نمایید.

 


| شناسه مطلب: 31079




نقشه



نظرات کاربران (1)