در حال بارگذاری ...

نقشه حمل و نقلی کشور اسلوونی

نقشه حمل و نقلی شامل کلیه مسیرهای جاده ای اصلی ، جاده ای فرعی ، خطوط ریلی و فرودگاه ها می باشد. در ضمن کلیه شهرها و روستاها نیز مشخص شده است. در این نوع نقشه ها کشورهای همسایه تا حدودی مشخص هستند. از دیگر موارد می توان به موقعیت کشور روی کره زمین و راهنمای نقشه اشاره کرد.

نقشه کشور اسلوونی (Slovenia) مربوط به سال ۲۰۰۴ می باشد و با کیفیت 300DPI ارائه شده است.

 

 

جمهوری اسلوونی کشوری در جنوب اروپای مرکزی است که پایتخت و بزرگترین شهر آن لیوبلیانا است. جمعیت این کشور دو میلیون و شصت هزار نفر است. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن اسلوونیایی است. اسلوونی از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است. مساحت این کشور ۲۰/۲۷۳ کیلومتر مربع است. اسلوونی از سوی غرب با ایتالیا ، از شمال با اتریش ، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از سمت شمال شرق با مجارستان هم مرز است. اسلوونی یک جمهوری پارلمانی است و از اقتصاد و وضعیت اجتماعی پیشرفته ای برخوردار است. ۶۱ درصد از مردم اسلوونی مسیحی و بقیه بی دین یا پیرو دیگر ادیان هستند. این کشور تا سال ۱۹۹۱ جزئی از کشور یوگسلاوی بود و پس از آن تاریخ مستقل گردید. اسلوونی شمالی ترین بخش جمهوری فدراتیو یوگسلاوی سابق بوده است و در سال ۱۹۹۱ و پس از یک درگیری مختصر نظامی با صربستان ، استقلال خود را اعلام کرد. این جمهوری ، همواره پل ارتباطی شبه جزیره بالکان با مرکز و غرب اروپا بوده است. بخش زیادی از این کشور ، کوهستانی است و اکثر جمعیتش ، در شهر لیوبلیانا و حومه آن زندگی می کنند. بیشتر مردم اسلوونی از تبار اسلاو هستند و زبان اسلوونیایی نیز از زبان های اسلاوی است.

 

عدم علاقه مندی خانواده ها به بچه دار شدن و رشد مهاجرت جوانان به سایر کشورهای اروپایی باعث شده که در سال های اخیر نرخ رشد جمعیت اسلوونی منفی شود. هم اینک نرخ رشد جمعیت این کشور حدود منفی ۰/۸۰ درصد است. در سال ۲۰۰۹ ، میزان خودکشی در اسلوونی ۲۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال بود که با این حساب اسلوونی در میان بالاترین رتبه ها در کشورهای اروپایی در این زمینه قرار دارد. با این حال ، از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۰ ، نرخ خودکشی ها در این کشور حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

 

اگرچه وسعت اراضی کشاورزی در این کشور بسیار اندک است ، ولی وجود چراگاه های کوهستانی باعث رونق دامپروری شده اند. در قسمت های شمال غربی ، معادن عظیمی از جیوه قرارگرفته است ، که همراه با صنایع سبک و صنعت گردشگری ، نقش مهمی در تأمین درآمدهای کشور ، ایفا می کنند. در سالیان اخیر ، رشد صنایع دستی و محلی در این کشور ، بسیار چشمگیر بوده است. اسلوونی دارای ذخایر غنی از قلع ، روی ، زغال سنگ و سنگ های ساختمانی است. از سوی دیگر ، عبور رودخانه ساوا از داخل این کشور باعث شده تا ظرفیت قابل توجهی از توان تولید انرژی الکتریکی در اسلوونی ایجاد شود. اسلوونی با پیروی از یک مدل اقتصاد باز به یکی از کشورهای موفق در حوزه بالکان تبدیل شده و برای سرمایه گذاران شرق اروپا به مثابه یک بهشت اقتصادی است. همچنین ، سالانه پنج میلیون مترمکعب گاز طبیعی استخراج می کند که بخش ناچیزی از تقاضای مصرف داخلی خود را پوشش می دهد. اسلوونی به عنوان کشوری با پتانسیل های قوی اقتصادی در اتحادیه اروپا در بخش صنایع الکترونیک ، مکانیک ، تجهیزات مخابراتی و نیروگاه سازی به خصوص در ساخت دریچه های سد صاحب فناوری است.

 

این کشور در بخش کشاورزی تولیدکننده محصولاتی نظیر سیب زمینی ، نخود ، گندم ، نیشکر ، ذرت و لوبیا و در بخش دامپروری و شیلات تولیدکننده گوشت و پشم گاو و گوسفند و نیز فرآورده های شیلاتی است. صنایع ذوب و ریخته گری آلومینیوم ، قلع و روی مهمترین بخش ذوب فلزات اسلوونی را تشکیل می دهند. همچنین صنایع دیگری در زمینه تولید تجهیزات الکترونیک ، کامیون سازی ، خودروسازی ، تجهیزات نیروگاهی ، تسلیحات نظامی ، محصولات چوبی ، مواد شیمیایی ، بافندگی و ماشین ابزار در اسلوونی فعالند. اقتصاد این کشور در سال های اخیر به لحاظ پایداری نسبت به دهه گذشته در وضعیت مطلوبتری قرار گرفته است و اسلوونی با اعمال سیاست بازار آزاد در شرایط حساس اقتصادی منطقه اروپا توانسته خود را به عنوان یک رقیب جدی در برابر دیگر کشورهای صنعتی معرفی کند. کسر هزینه های اضافی کار در خطوط تولید ، موجب افزایش تمایل صنایع اسلوونی به فناوری های برتر و نیز عوامل موفقیت در صحنه های رقابت جهانی شده و به همین سبب زمینه افزایش دستمزدها و سطح رفاه عمومی در این کشور فراهم آمده است. همچنین ، با کاهش ریسک سرمایه گذاری در این کشور و ایجاد فضاها و بازار آزاد ، روزبه روز بر علاقه سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح های بزرگ اقتصادی این کشور افزوده می شود.

 

بندر کوپر مهمترین اسکله تجاری و صنعتی اسلوونی است و اراضی اطراف این بندر یکی از مهمترین مناطق ویژه اقتصادی این کشور قلمداد می شود.

 

نسخه : ۲۰۰۴
سیستم عامل : تمامی سیستم عامل ها
حجم فایل : ۷۰۳ کیلوبایت
زبان : انگلیسی
رمز فایل : www.iranway.com
راهنما :

- پس از دانلود ، فایل مورد نظر را اجرا کنید.

- از شما مسیری برای نصب پرسیده می شود.

- بعد از انتخاب مسیر و زدن کلید نصب از شما پسورد خواسته می شود.

- پسورد را وارد کرده و منتظر اتمام باشید.

- این نقشه با پسوند PNG می باشد و شما قادر هستید با تمامی دستگاه ها از قبیل کامپیوتر ، موبایل ، تبلت و غیره ... این فایل را مشاهده نمایید.

 


| شناسه مطلب: 31076




نقشه



نظرات کاربران