در حال بارگذاری ...

میتسوبیشی فوسو

نام لاتین: Mitsubishi Fuso
موقعیت: ژاپن
سال تاسیس : ۱۹۳۲

شرکت میتسوبیشی فوسو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتوبوس و کامیون در دنیا می باشد. این شرکت متعلق به کشور آلمان است ، اما تمامی کارخانجات پایه و تولیدی آن در کشور ژاپن بنا شده است. شرکت معروف و مطرح Daimler AG آلمان حدود ۸۹/۵ درصد سهام این کارخانه را در اختیار دارد و شرکت میتسوبیشی فوسو یکی از زیر مجموعه های این شرکت است.

 

 

البته این شرکت در کشورهای مختلف دارای کارخانجات مختلفی است. از جمله این کشورها می توان به آلمان و پرتغال اشاره کرد. نام فوسو برگرفته از یک گیاه سنتی ژاپنی است که در سال ۱۹۳۲ انتخاب و به عنوان یک برند معرفی شد.

 

 

تاریخچه

 

شرکت میتسوبیشی فوسو در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد و تا به امروز فعالیت گسترده ای را در زمینه تولید اتوبوس و کامیون داشته است. در ادامه نگاهی گذرا به اتفاقات و رویدادهای مهم این شرکت از سال ۱۹۳۲ تا کنون خواهیم داشت.

 

۱۹۳۲ : تاسیس و ساخت اولین اتوبوس توسط شرکت میتسوبیشی فوسو به نام مدل B46.

 

۱۹۴۹ :‌ نام این شرکت فوسو موتورز بود. اما در سال ۱۹۴۹ به نام میتسوبیشی فوسو موتورز تغییر کرد.

 

۱۹۵۰ : این شرکت کارخانه های خود را در سراسر ژاپن افتتاح کرد. این کارخانجات در شرق ، غرب و مرکز ژاپن قرار داشتند.

 

۱۹۵۲ : در این سال شرکت میتسوبیشی کاربری هر یک از کارخانه های خود را برحسب نیاز تغغیر داد. به طوری که هر کارخانه در یک صنعت مختلف تولید داشتند.

 

۱۹۶۴ : پس از گذشتن سال ها این شرکت ژاپنی (میتسوبیشی) تصمیم به یکپارچه سازی کارخانه های خود گرفت و تمامی کارخانه های خود که هر کدام با یک نام و در یک صنعت مشغول به فعالیت بودند را با یک نام واحد یعنی ، میتسوبیشی موتورز نامید.

 

۱۹۸۲ : در این سال شرکت فوسو جشن ۵۰سالگی برند خود را برپا کرد.

 

۱۹۸۴ : شرکت MMC در این سال با شرکت میتسوبیشی موتورز ادغام شد.

 

۲۰۰۳ : شرکت Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation افتتاح شد. بیشتر سهام این شرکت برای گروه میتسوبیشی و میتسوبیشی موتورز بود.

 

۲۰۰۴ : شرکت Daimler AG آلمانی در این سال بیشتر سهام فوسو را خریداری کرد.

 

۲۰۰۷ : شرکت میتسوبیشی جشن ۷۵ سالگی برند فوسو را گرفت.

 

 

سهامداران :

 

شرکت فوسو در حال حاضر (سال ۲۰۱۲) دارای ۲ مالک است. اولی شرکت Daimler AG که ۸۹/۲۹ درصد سهام را داراست و دومی شرکت Mitsubishi group companies که دارای سهم ۱۰/۷۱ درصدی است.

 

 

محصولات

 

محصولات فوسو فقط اتوبوس و کامیون است.

یکی از معروف ترین اتوبوس های درون شهری این شرکت مدل Mitsubishi Fuso Aero Star Eco Hybrid است که با نیروی برق کار می کند. این محصول علاوه بر صرفه جویی در انرژی و سوخت ، کاملا با محیط زیست نیز سازگار است.

 

 

تمامی محصولات این شرکت علاوه بر ژاپن در دیگر کشورهای بزرگ دنیا نیز به فروش می رسد.

 

وب سایت: www.mitsubishi-fuso.com
ایمیل: موجود نیست
آدرس : موجود نیست




نظرات کاربران