در حال بارگذاری ...
  • ای ال بی او

    نام لاتین: ELBO
    موقعیت: تسالونیکی
    سال تاسیس : ۱۹۷۲

    ELBO که از Elliniki Viomihania Ohimaton گرفته شده است نام شرکتی خودروساز در کشور یونان است. ELBO در اصل به معنی صنعت خودروسازی یونانی است. این کمپانی در سال ۱۹۷۲ در یونان و در شهر سالونیک (تسالونیکی) که دومین شهر بزرگ در یونان است تاسیس شد.

     

     

    تاریخچه

    در سال ۱۹۷۲ این شرکت با نام STEYR HELLAS S.A تاسیس شد اما در سال ۱۹۸۶ و پس از انتقال سهام آن به دولت یونان نام ELBO را برای خود برگزید.

    این کمپانی در ابتدا تولیداتی مانند تراکتورهای زراعی ، کامیون و موتور سیکلت داشت اما به مرور توسط ارتش یونان سفارشات قابل توجهی کامیون و اتوبوس گرفتند. به همین دلیل در دهه ۸۰ میلادی این شرکت رنگ و بوی نظامی گرفت و تولیدات تراکتور خود را کاملا قطع و دست به تولید ماشین آلات نظامی زد.

    طرح های اولیه این شرکت یک کامیون ۳تنی در سال ۱۹۸۰ و یک اتوبوس نظامی در سال ۱۹۸۱ بودند. در همین سال ها بود که این شرکت یک خودرو به نام لئونیداس تولید کرد. این خودرو سکوی پرشی برای این شرکت یونانی به حساب آمد به طوری که در سال ۱۹۸۷ لئونیداس ۲ را ساختند و صدها سفارش برای این مدل ها گرفتند.

    چند سال بعد ELBO تبدیل به یک تولید کننده بزرگ کامیون های نظامی و غیرنظامی برای کاربرد های مختلف ، موتورهای دیزلی و بنزینی ، جیپ های نظامی و اتوبوس شد. صادرات انبوه به سایر کشورها باعث شد تا این شرکت بیش از پیش مطرح و معروف شود.

    این شرکت دولتی در سال ۲۰۰۰ تا حدودی به بخش خصوصی واگذار شد. با توجه به مشکلات دولت یونان و بحران شدید اقتصادی و با پایین آمدن سفارشات در سال های اخیر اوضاع مالی این شرکت دچار بحران شدیدی شده و تنها امید این شرکت وابسته بودنش به خلاقیت منابع علمی خود است.

     

    محصولات

    همان طور که در بالا نیز اشاره شد بیشترین محصولات این شرکت نظامی است. در زیر به چندی از محصولات این شرکت اشاره می شود :

     

     

    - اتوبوس های بین شهری و درون شهری

    - کامیون حمل زباله

    - انواع ماشین آلات آتش نشانی

    - تانکرهای مربوط به آب و فاضلاب

    - کامیون های چند منظوره

     

     

    وب سایت: www.elvo.gr
    ایمیل: info@elvo.gr
    آدرس : Industrial Area of Thessaloniki – 57022




    نظرات کاربران