در حال بارگذاری ...

دوبه

نام لاتین: Barge
موقعیت: تهران

دوبه یا بارج شناوری است که برای حمل و نقل حجم نسبتا زیادی از کالا یا مواد بر روی آب به کار می‌رود. از دوبه برای حمل اشیای بزرگ یا میزان زیادی از کالا استفاده می‌شود.

 

 

بیشتر دوبه‌ها را در کانال‌ها و رودها به کار می‌برند. دوبه معمولاً موتور یا پیشرانه دیگری ندارد و آن را قایق یا کشتی دیگری بر روی آب می‌کشد یا به جلو می‌راند.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به گفته رسانه های روسی ، حجم کالاهای چینی که از روسیه به سمت اتحادیه اروپا عبور می کنند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ، ۴۴ درصد ...

|

در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نیز ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۳۳ برگ بارنامه در استان صادر شده بود که در سال گذشته بیش از ۹.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین از جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از این شهرستان در سال گذشته خبر ...

|

نظرات کاربران