در حال بارگذاری ...

کشتی حمل گاز مایع

نام لاتین: Liquefied Natural Gas Carrier
موقعیت: تهران

این نوع کشتی فقط جهت حمل گاز مایع فشرده شده طراحی شده است. برای فشرده سازی گاز به مایع از سرمای منفی ۱۶۲ درجه سانتی گراد استفاده می شود، در این حالت حجم گاز به یک ششصدم وضعیت معمولی کاهش می یابد.

مخازن حمل گاز مایع نیمی در زیر عرشه و نیمی در بالای عرشه مشاهده می شوند. این کشتی ها قابلیت حمل ۱۳۵۰۰۰ متر مکعب گاز مایع را دارد.

 

 

بارگیری و تخلیه محموله (گاز مایع) در پایانه های اختصاصی این کار و توسط پمپ های مخصوص انجام می شود. گاز مایع پس از تخلیه مجدد به حالت گاز در می آید و درون لوله های انتقال گاز قرار می گیرد.

 

به دلیل ویژگی و خطرناک بودن این محموله ، حمل توسط کشتی تحت تدابیر خاص ایمنی و امنیتی و به وسیله خدمه و افسران متخصص انجام می شود. در ایالات متحده به هنگام نزدیک شدن چنین کشتی هایی به بندر تدابیر ویژه امنیتی نظیر گارد ساحلی از دریا و هوا ، غواصان پلیس ، پلیس ویژه حفاظت از محیط زیست ، آتش نشانی و پلیس محلی برای کنترل اوضاع در نظر گرفته می شود.

 

به منظور اطمینان کامل از عدم تبدیل مجدد مایع به گاز که ممکن است در اثر تکان خوردن کشتی در مخازن ایجاد گردد ، چنانچه مخازن گاز را بیضی شکل بسازند و در بین جدارهای مخازن سیستم سرد کننده نصب نمایند ، این عمل از تبدیل مایع به گاز جلوگیری به عمل خواهد آورد و به این ترتیب کشتی های حمل گاز مایع از ایمنی بیشتری برخوردار خواهند بود. تصور می رود با پیشرفت فن آوری در این صنعت ، در آینده نیز تدابیر و روش های جدیدتری به کار گرفته شود.

 


| شناسه مطلب: 28723




تهران کشتی ها



نظرات کاربران