در حال بارگذاری ...

آویا

نام لاتین: Avia
موقعیت: جمهوری چک
سال تاسیس : 1919

شرکت آویا تولید کننده هواپیماهای جنگی و کامیون می باشد که در کشور جمهوری چک واقع است. این شرکت در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و در سال ۱۹۲۸ بخشی از کمپانی اشکودا شد.

در طی دهه ۱۹۳۰ این شرکت به بزرگترین شرکت تولیدکننده هواپیما در چکسلواکی تبدیل شد. در طی جنگ جهانی دوم شرکت آویا شروع به تولید هواپیما برای کشور آلمان کرد. بعد از جنگ جهانی دوم این کمپانی ملی شده و شروع به تولید خودرو نمود و بخش هوایی خود را منحل کرد.

کمپانی آویا تا سال ۱۹۶۳ به ساختن هواپیما ادامه داد سپس فقط موتورهای هواپیما تولید کرد و بیشتر تمرکز خود را بروی تولید کامیون گذاشت.

 

ماشین شخصی :

در سال های ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷ شرکت آویا دست به ساخت یکسری از اتومبیل های سبک زد که جنس آنها به طور کامل از ورق آلمینیوم بود. این ماشین ها فقط تنها جای یک نفر که آن هم راننده بود داشت. موتور آن نیز قدرت ۳۵۰ سی سی را دربرداشت.

 

کامیون :

همانطور که گفته شد بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم کشور چکسلواکی (جمهوری چک امروزی) تصمیم به تبدیل کارخانه آویا به یک کارخانه کامیون سازی گرفت و بخش هوایی این شرکت را منحل کرد. در سال۱۹۴۷ اتوبوس ها و کامیون های این شرکت به تولید انبوه رسید و دیری نگذشت که این محصولات با موفقیت چشم گیری مواجه شد و آویا تبدیل به یک صادر کننده کامیون در چکسلواکی شد.

از سال ۲۰۰۰ به بعد این شرکت موفق به تولید کامیون و کامیونت هایی با استانداردهای روز اروپا شد.

 

هواپیما :

همانطور که در مطلب بالا آمده این شرکت تا قبل از جنگ جهانی دوم تولیدات فراوانی در زمینه هواپیما داشته است که بعد از جنگ جهانی دوم این تولیدات متوقف شده است.

وب سایت: www.avia.cz
ایمیل: info@aal.cz
آدرس : Beranových 140 - 199 03 Praha 18 - Letňany




نظرات کاربران