در حال بارگذاری ...

آشوک لیلند

نام لاتین: Ashok Leyland
موقعیت: هند
سال تاسیس : 1948

شرکت Ashok Leyland یک کارخانه خودروسازی در شهر چنای هندوستان است. این شرکت که یکی از تولیدکنندگان پیشرو وسائل نقلیه مانند اتوبوس و کامیون در هند است در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد. در ادامه کار سیاست های شرکت باعث شد تا آنها دست به تولید خودروهای نظامی و همچنین ماشین های اضطراری مانند آمبولانس بزنند.

 

از جمله فعالیت های این شرکت هندی می توان به ساخت قطعات یدکی و موتور برای کاربردهای صنعتی و دریایی اشاره کرد. آنها در تمامی بخش ها به موفقیت های نسبتا خوبی دست یافته اند، به طوری که فروش سالیانه وسائل نقلیه در این کمپانی به حدود ۶۰/۰۰۰ هزار دستگاه می رسد. این آمار برای موتورهای ساخت این شرکت به رقمی نزدیک به ۷۰۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده است.

این شرکت ادعا می کند که روزانه ۶۰ میلیون مسافر، ‌با خودروهای این شرکت جا به جا می شوند. این درحالی است که در هندوستان بیشتر مردم از خطوط ریلی برای سفرهای خود استفاده می کنند.

 

در بخش کامیون ها این شرکت تمرکز خود را بیشتر بروی ظرفیت های ۱۶ تا ۲۵ تن جمع کرده است. اما در کل آنها ظرفیت های ۷/۵ تا ۴۹ تن را در دست تولید دارند. همچنین شرکت آشوک لیلند برای بهبود بخش زیر ۷/۵ تن خود قراردادی برای همکاری بیشتر با شرکت ژاپنی نیسان موتور به ثبت رسانده است.

 

محصولات :

        

اتوبوس :

تولید اتوبوس های ایمن همراه با استانداردهای جهانی با ظرفیت ۱۸ سرنشین تا ۸۰ سرنشین.

 

کامیون :

تولید کامیون های مختلف برای مصارف مختلفی چون : معدن ، شهرسازی ، مسافت های طولانی ، ساخت وساز.

 

کامیونت :

قابلیت جا به جایی ۱/۲۵ تن این کامیونت ها گزینه ای مناسب برای جابه جایی های سریع و ارزان است.

 

خودروهای جنگی :

ساخت خودروهای پیشرفته نظامی با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا یکی دیگر از محصولات این شرکت است. برای ساخت این خودروها شرکت های معروفی مانند KWM آلمان ، Panhard و پارامونت  آفریقای جنوبی همکاری دارند.

 

وب سایت: www.ashokleyland.com
آدرس : No.1 Sardar Patel Road, Guindy, Chennai - 600 032.




نظرات کاربران