در حال بارگذاری ...
  • چین برای آزمایش خودروهای برقی خودران سطح ۳ مجوز داد

    رانندگی خودکار از سطح صفر تا سطح ۵ طبقه‌بندی می‌شود . هرچه سطح بالاتر باشد ، فناوری پیشرفته‌تر و هوشمندتر است . وسایل نقلیه با رانندگی خودکار سطح ۴ می‌توانند در بیشتر شرایط بدون راننده پشتیبان انسانی ، خود را برانند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، چین رسما مجوزهای دسترسی به بازار را برای اولین دسته از خودروهای سواری خودران سطح ۳ (L۳) اعطا کرد که گامی بزرگ به سوی کاربرد تجاری فناوری‌های پیشرفته رانندگی خودران است .

    دو مدل تائید شده که به ترتیب برای سناریوهای ترافیک حجیم شهری و رانندگی در بزرگراه طراحی شده‌اند ، عملیات آزمایشی جاده‌ای را در مناطق تعیین شده پکن و کلانشهر چونگ‌کینگ در جنوب غربی چین آغاز خواهند کرد که نشان می‌دهد رانندگی خودران سطح ۳ چین ، از مرحله آزمایش فراتر رفته و وارد مرحله اولیه استقرار تنظیم شده در دنیای واقعی شده است .

    این دو مدل تائید شده به ترتیب توسط خودروسازان مستقر در شمال و جنوب چین توسعه یافته‌اند .

    یکی از این مدل‌ها ، یک سدان برقی باتری‌دار است که توسط یک خودروساز مستقر در چونگ‌کینگ توسعه یافته و قادر به رانندگی خودران سطح ۳ با سرعت حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت در یک خط در بزرگراه‌ها و جاده‌های شهری در شرایط ترافیکی سنگین است . استفاده از این خودرو در حال حاضر فقط در جاده‌های تعیین شده در چونگ‌کینگ مجاز است .

    مدل دیگر که توسط یک خودروساز مستقر در پکن تولید شده است ، از رانندگی خودکار سطح ۳ با سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها و جاده‌های سریع‌السیر شهری، آن هم در یک خط واحد ، پشتیبانی می‌کند . همچنین ، فعالیت آن به بخش‌های تائید شده‌ای از جاده‌های پکن محدود شده است .

    وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد در مرحله بعدی شاهد استفاده آزمایشی جاده‌ای از این وسایل نقلیه توسط نهادهای عملیاتی تعیین‌ شده در پکن و چونگ‌کینگ در مناطق تائید شده خواهیم بود . مقامات مربوطه ، نظارت بر عملکرد خودرو و اقدامات ایمنی را به شکل لحظه‌ای تقویت خواهند کرد و در عین حال ، به بهبود چارچوب دسترسی به بازار ، استانداردها و سیستم نظارتی برای وسایل نقلیه هوشمند و متصل ادامه خواهند داد تا توسعه با کیفیت بالای صنعت خودروهای هوشمند انرژی جدید چین را ارتقا دهند .

    رانندگی خودکار از سطح صفر تا سطح ۵ طبقه‌بندی می‌شود . هرچه سطح بالاتر باشد ، فناوری پیشرفته‌تر و هوشمندتر است . وسایل نقلیه با رانندگی خودکار سطح ۴ می‌توانند در بیشتر شرایط بدون راننده پشتیبان انسانی ، خود را برانند .

    سطح ۳ یا رانندگی خودکار بدون دخالت دست و بدون نگاه کردن راننده انسانی ، نقطه‌ای است که جهش بزرگ به سمت خودران بودن اتفاق می‌افتد . طبق استاندارد بین‌المللی ، رانندگی خودکار سطح ۳ به عنوان «اتوماسیون رانندگی مشروط» ، به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا تحت شرایط خاص و بدون دخالت انسان ، خود را هدایت کند ، در حالی که همچنان راننده باید در صورت لزوم آماده باشد تا کنترل را به دست بگیرد .

    بر اساس گزارش گلوبال تایمز ، رانندگی خودکار به یک حوزه کلیدی در تلاش چین برای ادغام فناوری‌های دیجیتال با اقتصاد واقعی تبدیل شده است . با گسترش پروژه‌های آزمایشی ، شهرهایی مانند پکن ، شانگهای و شنژن در حال پیشبرد برنامه‌های کاربردی چند سناریویی ، از خدمات درخواست خودرو و لجستیک گرفته تا حمل و نقل عمومی و نظافت خیابان‌ها هستند .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    نظرات کاربران