در حال بارگذاری ...
  • عملیات اجرایی احداث محور ماهشهر - رامشیر در صورت تزریق نقدینگی شتاب می‌گیرد

    این محور به طول ۳۲ کیلومتر در قالب سه قطعه در دست اجراست و قطعه اول و دوم به زودی ، زیر بار ترافیک خواهد رفت . همچنین عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از مسیر آغاز شده است و پیمانکار به مطالبه زیادی دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اجرای فاز ۲ پتروشیمی ماهشهر و اثرات آن بر راه‌های استان ، به لزوم چهاربانده شدن محور ماهشهر - رامشیر اشاره کرد و گفت : عملیات اجرایی احداث چهارخطه محور ماهشهر - رامشیر در صورت تزریق نقدینگی شتاب می‌گیرد .

    روح اله عمادی با اشاره به اجرای فاز ۲ پتروشیمی ماهشهر و اثرات آن بر راه‌های استان اظهار کرد : چند سال از طرح فاز یک پتروشیمی می‌گذرد اما محور ماهشهر - رامشیر هنوز چهاربانده نیست . قطعاً فاز دوم این طرح هم در دوره ساخت و هم در دوره بهره‌برداری تاثیرات زیادی بر راه‌های استان خواهد گذاشت . وضعیت اعتبارات استانی و ملی کفاف ساخت راه‌ها را نخواهد داد ، نه در راه زمینی ، نه در ریل و نه در دریا . می بایست در مصوبات شورای برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلف در استان ، تاثیرات آن‌ها بر حوزه‌های آب ، نیرو و راه‌ها دیده شود .

    عمادی با بیان اینکه در حال حاضر از رامشیر تا ماهشهر دو همت پروژه فعال داریم ، ادامه داد : این محور به طول ۳۲ کیلومتر در قالب سه قطعه در دست اجراست و قطعه اول و دوم به زودی ، زیر بار ترافیک خواهد رفت . همچنین عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از مسیر آغاز شده است و پیمانکار به مطالبه زیادی دارد .

    وی با بیان اینکه قطعه سوم این محور شامل ۱۲ کیلومتر راه و یک پل ۹۰ متری است ، اظهار کرد : هدف این است که سه تا چهار کیلومتر از این قطعه نیز همزمان با ۲ قطعه دیگر آسفالت شود تا در نهایت حدود ۲۴ کیلومتر از این مسیر تا چند ماه آینده قابل استفاده شود .

    عمادی گفت : قطعه اول این پروژه حدود ۲ هزار میلیارد ریال ، قطعه دوم یک هزار میلیارد ریال و قطعه سوم ۴۰۰ میلیارد ریال طلبکار هستند اما با این وجود ، کار متوقف نشده است و در صورت تزریق نقدینگی ، شاهد شتاب بیشتر کار خواهیم بود .

    مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت : درخواست ما این است که دستگاه‌ها و شرکت‌ها در وضعیت راه‌ها سهیم باشند .

    وی بیان کرد : در فاز یک پتروشیمی ، دو همت هزینه کردیم . تمام حمل و نقل بار پتروشیمی‌ها از این محور است که با تصادفات ، خطرات و اثرات زیادی همراه است ، اما هیچ کمکی انجام نمی‌شود؛ یک سال است حتی یک میلیارد تومان به راه‌های استان توسط پتروشیمی‌ها و صنایع کمک نشده است .

    وی افزود : برای جاده ماهشهر - رامشیر مصوبه کارگروه امور زیربنایی و شورای عالی معماری و شهرسازی را گرفتیم و به شورای برنامه‌ریزی فرستادیم تا هیچ خللی در کار به وجود نیاید . امروز با ۶۰ میلیارد تومان تنها می‌توان یک کیلومتر راه ساخت به همین دلیل ما باید به دنبال تقویت راه‌ها باشیم .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    طول کل محور شوشتر – دزفول ۴۵ کیلومتر است که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن چهارخطه شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به برگزاری موفق مراسم اربعین ، گفت : با هماهنگی‌های انجام‌ شده ، همراهی مسئولان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان از اجرای هفت پروژه عمرانی به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان برای بهبود مسیر ...

    |

    این پل به طول ۴۱۶ مترمربع ، شش دهانه با عرشه فلزی و ۲۰۰۰ تن وزن در حال اجرا است و تلاش می‌شود تا طی چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح پل عنافچه در نیمه نخست سالجاری و همزمان با هفته دولت خبر داد .

    |

    نظرات کاربران