چرا حال راه ها خوب نیست ؟
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر گروه راه و راهآهن جامعه مهندسین کشور با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به حوزه نگهداری راهها گفت : باید نظام نگهداری راهها را تقویت کنیم .
سهیل آلرسول در هفدهمین همایش ملی قیر ، آسفالت و ماشین آلات که صبح امروز سهشنبه ۱۳ آبان ماه در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار شد ، با اشاره به چالشهای موجود در حوزه راهسازی و نگهداری راهها اظهار کرد : بر اساس آمار و مستندات علمی ، وضعیت راهها قابل پایش است ، اما در حوزه احداث و رویههای آسفالتی که بیشترین سطح بهرهبرداری را دارند در واقع مردم خود ناظران اصلی هستند .
وی با تأکید بر نقش کلیدی بازیگران صنعت احداث افزود : مهندسان مشاور ، پیمانکاران ، دستگاههای اجرایی ، مرکز تحقیقات ، سازمان برنامه و بودجه و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از ارکان اصلی این صنعت به شمار میروند .
آلرسول با یادآوری هشدارهای دو دهه گذشته در حوزه آب ، تصریح کرد : در حوزه راه نیز باید با دقت و سختگیری بیشتری عمل کنیم و نظام نگهداری راه را تقویت کنیم .
وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات گفت : باید نوسازی ماشینآلات و تجهیزات راهداری در کنار ارتقای کیفیت ماشینآلات آسفالت در اولویت قرار گیرد .
مدیر گروه راه و راهآهن جامعه مهندسین کشور خواستار اصلاح ساختاری و رفع گلوگاه ها شد و بر ضرورت هم راستا بودن صدور مجوزها با نظام فنی-اجرایی کشور تاکید کرد .
وی درباره اجرای نشریه ۷۷۳ نیز خواستار بررسی عملکردی این نشریه و تاثیر آن بر ارتقا کیفیت راهها شد .
گفتنی است ، نشریه ۷۷۳، ارتقای کیفیت احداث طرحها و پروژههای عمرانی را دنبال میکند و شامل دستورالعملهایی برای ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده در پروژههای عمرانی است . این دستورالعملها شامل بخشهای مختلفی از جمله عملیات خاکی ، تثبیت ، زیر اساس ، اساس و بالاست و عملیات آسفالتی است .