در حال بارگذاری ...
  • شاهد تاثیر منفی ، سازمان های بی اثر بر ترانزیت کشور هستیم

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جواد سمساری لر ، دبیر سابق انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران ، در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن ، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما به بیان دیدگاه‌های خود درباره مشکلات صنعت حمل‌ونقل و وضعیت انجمن‌های صنفی پرداخت .

    وی در ابتدا با اشاره به وضعیت انجمن‌ها و NGOها در کشور گفت : در واقع انجمن‌ها یا به اصطلاح NGOها باید مجموعه‌هایی باشند که اعضای خود را گرد هم آورده و از اطلاعات و توانمندی‌هایشان برای پیشبرد اهداف استفاده کنند . متاسفانه در کشور ما ، این انجمن‌ها و NGOها علی‌رغم داشتن مجوزهای رسمی ، در فرآیند تصمیم‌گیری‌های دولتی هیچ تأثیر و نقشی ندارند و به همین دلیل وجودشان بی‌اثر شده است . تنها دستاورد آنها این است که حداقل یک بار در سال اعضا گرد هم می‌آیند ، اما از نظر کاری و تأثیرگذاری در سیستم‌های قانونی و تصمیم‌گیری‌ها ، هیچ نقشی ندارند .

    سمساری لر ادامه داد : در صنعت حمل‌ونقل ، چه داخلی و چه بین‌المللی ، متولی خاصی وجود ندارد . این خلا ، باعث شده است که سازمان‌های مختلف بدون هماهنگی و با دخالت‌های بی‌اثر ، مشکلات زیادی را ایجاد کنند . در واقع ، متولیانی که خود را مسئول این صنعت می‌دانند ، عملاً قادر به پیشبرد کارها نیستند و این وضعیت به معضل اصلی ما تبدیل شده است .

    وی به وضعیت سیستم حمل‌ونقل در ایران اشاره کرد و افزود :  امروز با این ساختار فعلی ، حمل‌ونقل هیچ پیشرفتی نخواهد داشت . دلیل این مسأله وجود بیش از ۲۴ ارگان غیرمرتبط است که هر کدام به نوعی در امور حمل‌ونقل دخالت می‌کنند . هیچ کدام از این ارگان‌ها هماهنگ نیستند و این باعث شده است که روند ترانزیت کشور دچار اختلال شود .

    سمساری لر همچنین در مورد مشکلات ترانزیت و مرزها گفت : مشکلات ترانزیت و وضعیت مرزهای کشور ، به ویژه مرزهای زمینی و دریایی ، همچنان حل نشده باقی مانده است . در دنیای امروز ، کشورهایی مانند هلند که عمده درآمد خود را از ترانزیت کسب می‌کنند ، توانسته‌اند به‌طور مؤثر زیرساخت‌های خود را بهبود بخشند ، در حالی که ما روز به روز در این زمینه پسرفت داشته‌ایم . متاسفانه هیچ اقدامی برای رفع این مشکلات به‌طور جدی انجام نشده و همچنان وضعیت به همین منوال ادامه دارد .

    دبیر سابق انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در پایان تاکید کرد : اگر بخواهیم این وضعیت را تغییر دهیم ، نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختارهای موجود داریم . باید تمامی سیستم‌ها را جابجا کنیم و به یک هماهنگی واقعی بین نهادها و متولیان حمل‌ونقل دست پیدا کنیم تا بتوانیم مسیر رشد و پیشرفت را در این صنعت هموار کنیم .

     

     

     

     
     
     
    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم
     
     
     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در محور نیکشهر – چابهار ، از روند اجرای پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت : در چارچوب برنامه هفتم توسعه ، تکمیل کریدورهای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، از آمادگی فرودگاه جهرم برای آغاز دوباره ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت‌کنندگان در آزمون نوبت اول تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل ...

    |

    در این سفر مذاکرات مهمی درباره راه‌اندازی مسیر ریلی از سرخس تا چشمه‌ثریّا و سپس اتصال آن به خطوط ریلی کشورهای همسایه برای رسیدن به اروپا انجام خواهد شد . این مسیر یکی از حلقه‌های کلیدی کریدور بین‌المللی چین – اروپا است .

    |

    نظرات کاربران