توسعه محور قزانچی – روانسر استان کرمانشاه بخشی از تکمیل شریانهای بزرگراهی کشور است
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۶ کیلومتر از باند دوم محور قزانچی – روانسر و بهرهبرداری ۴ کیلومتر از قطعه روانسر – سهراهی بیاشوش گفت : این پروژهها علاوه بر نقش منطقهای ، در تکمیل شریانهای بزرگراهی کشور و تقویت ارتباط ایران با اقلیم کردستان عراق اهمیت راهبردی دارند .
هوشنگ بازوند با تاکید بر اهمیت تکمیل محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه گفت : محور سهراهی قزانچی – روانسر – پاوه – نوسود – مرز شوشمی به طول ۱۶۵ کیلومتر یکی از محورهای مهم و راهبردی استان است که علاوه بر عبور از منطقه گردشگری ارزشمند اورامان ، ارتباط زمینی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق را فراهم میسازد .
وی افزود : در ادامه توسعه این محور ، اجرای باند دوم در حدفاصل سهراهی قزانچی تا روانسر به طول ۴۶ کیلومتر و با ارزش روز ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد . همچنین چهار کیلومتری از محدوده روانسر–سهراهی بیاشوش نیز با اعتباری معادل ۲۵۰۰ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسید .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان اینکه این پروژهها با هدف توسعه شریانهای بزرگراهی کشور محسوب میشوند ، تصریح کرد : از مهمترین مزایای اجرای این طرحها میتوان به کاهش تصادفات ، افزایش ایمنی ، کاهش زمان سفر و صرفهجویی در مصرف سوخت اشاره کرد . این دستاوردها نه تنها برای استان کرمانشاه ، بلکه برای شبکه حملونقل ملی و بینالمللی نیز ارزشمند است .
بازوند خاطرنشان کرد : محور قزانچی – روانسر – پاوه – نوسود – شوشمی به عنوان یکی از محورهای مرزی ، در آینده میتواند به کریدوری مهم در اتصال ایران و کردستان عراق تبدیل شود . تکمیل این مسیر به معنای تقویت جایگاه ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران ، ارتقای نقش ملی در ترانزیت منطقهای و توسعه اقتصادی غرب کشور خواهد بود .
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۶ کیلومتر از باند دوم محور قزانچی – روانسر و بهرهبرداری ۴ کیلومتر از قطعه روانسر – سهراهی بیاشوش گفت : این پروژهها علاوه بر نقش منطقهای ، در تکمیل شریانهای بزرگراهی کشور و تقویت ارتباط ایران با اقلیم کردستان عراق اهمیت راهبردی دارند .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم