در حال بارگذاری ...
  • کاهش ۲۲ درصدی عملکرد ترانزیت ریلی کانتینری چین - اروپا

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمل و نقل کانتینری از طریق خط آهن چین و اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۵ با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است .

    در این بازه زمانی ، ۱۶۰,۶۰۰ TEU (واحد معادل بیست فوت) از طریق این مسیرها جابه‌جا شده است .

    با ادامه این روند پیش بینی می شود که عملکرد به ۳۲۰۰۰۰ TEU برسد که نسبت به ۴۳۰,۰۰۰ TEU عملکرد در سال گذشته افت قابل‌توجهی را نشان می دهد .

    عوامل اصلی این کاهش شامل نوسانات نرخ حمل و نقل دریایی ، رقابت فزاینده حمل و نقل دریایی و سیاست‌های تجاری ایالات متحده در جنگ تعرفه‌ای عنوان شده است .

    از طرفی ، کریدور میانی همچنان گران‌تر از مسیر شمالی از طریق روسیه و بلاروس است .

    سهم این کریدور از کل ترافیک کانتینری به ۱۳ درصد در ژوئن ۲۰۲۵ کاهش یافته است .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن با تشریح اولویت‌های برنامه هفتم توسعه ، بر لزوم افزایش سهم بار ریلی از بنادر به ۲۵ درصد و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نمایندگان شش کشور ایران ، چین ، قزاقستان ، ازبکستان ، ترکمنستان و ترکیه ، توافقنامه‌ای برای توسعه ترانزیت ریلی محمولات از ...

    |

    در این سفر مذاکرات مهمی درباره راه‌اندازی مسیر ریلی از سرخس تا چشمه‌ثریّا و سپس اتصال آن به خطوط ریلی کشورهای همسایه برای رسیدن به اروپا انجام خواهد شد . این مسیر یکی از حلقه‌های کلیدی کریدور بین‌المللی چین – اروپا است .

    |

    ترانزیت ریلی از روسیه به آسیای مرکزی از طریق قزاقستان طی سه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته و از مرز ۳۰ میلیون تن گذشته است ، در حالی که ترانزیت در جهت عکس تقریباً ۵۰ درصد رشد داشته است . همچنین ، حمل‌ونقل ریلی از روسیه به چین از طریق قزاقستان سه برابر شده و به بیش از ۵ میلیون تن ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیشنهاد فعال‌سازی شاخه جنوبی کمربند و جاده در هفتمین فورم حمل‌ونقل و لجستیک راه ابریشم جدید در حالی از سوی مدیرعامل ...

    |

    نظرات کاربران