در حال بارگذاری ...
  • فروش ۱۷ میلیون بلیت پروازی در سال گذشته / اصلاح قیمت بلیت هواپیما در دستور کار است

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه شفافیت اولویت نخست سازمان هواپیمایی کشوری است ، گفت : سال گذشته ۱۷ میلیون بلیت پروازی فروخته شد که به ازای هر بلیت ۱۰ هزار تومان حق دولت به حساب خزانه واریز شد و این رقم برای پروازهای خارجی ۶ یورو بوده است .

    مهدی رمضانی افزود : از ابتدای دولت چهاردهم محور کار در سازمان هواپیمایی کشوری ، شفاف سازی همه خدمات بازیگران صنعت هوانوردی در حوزه‌های مالی ، مقررات زدایی ، اصلاح شیوه‌نامه‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذاری به منظور توسعه ناوگان ، تدوین دستورالعمل‌هایی برای رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی ، شفافیت تخصیص ارز و کالا ، احصای وصول مطالبات از ایرلاین‌ها ، تسهیلگری در ورود ناوگان و افزایش صندلی‌های پرواز ، افزایش بازرسی‌های ناوگان در راستای ایمنی مسافر و امنیت پرواز و غیره بوده است .

    وی ادامه داد : در سال گذشته ۱۷ میلیون بلیت پروازی فروخته شد که به ازای هر بلیت ۱۰ هزار تومان حق دولت به حساب خزانه واریز شد و این رقم برای پروازهای خارجی ۶ یورو بوده است یعنی معادل ۳۲۰ میلیارد تومان از بلیت‌های داخلی و خارجی وصول و به خزانه واریز شد .

    رمضانی به راه اندازی سیستم مانیتورینگ برخط شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد که باید همه ایرلاین‌ها به این سیستم متصل شوند که به صورت بر خط وضعیت پروازی ، تاخیرها ، تعداد مسافران و غیره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد . با تشکیل کمیته وصول مطالبات در سازمان هواپیمایی کشوری و با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان محاسبات و دیگر دستگاه نظارتی ، شفاف سازی مطالبات حقوق مردم از ایرلاین‌ها در حال انجام است .

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد : بررسی‌ها در خصوص مطالبات ایرلاین‌ها از سال ۹۷ تا پایان ۱۴۰۲ در حال انجام است که به حدود ۱.۵ همت می‌رسد ، اما خاطرنشان می‌شود که از آغاز به کار دولت چهاردهم تاکنون با راه اندازی نظارت بر ایرلاین‌ها توانستیم مطالبات را وصول و به خزانه واریز کنیم .

    صدور مجوزهای شرکت ها از طریق درگاه ملی انجام می شود

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره صدور مجوز برای شرکت های هوایی اظهار داشت : شرکت‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند و شرکت دات وان نیز یکی از همین شرکت‌هاست .

    وی بیان داشت : سازمان هواپیمای کشوری تاکنون اعضای هیات مدیره همه این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار داده است زیرا حداقل دو سوم اعضا باید سابقه هوانوردی داشته باشند . پس از آن یک موافقت اولیه با اعتبار ۶ ماهه به درخواست دهنده داده می‌شود تا ناوگان با مشخصات مخصوص که مدعی آن است را وارد کند . این موافقتنامه طبق قانون تا دو بار امکان تمدید نیز دارد و شرکت دات وان نیز یکی از همین شرکت‌ها است .

    وی تاکید کرد : طبق همین روال سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت دات وان موافقت اولیه داده است و همه ادعاهای آنها صحت سنجی خواهد شد .

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پذیرش شرکت دات وان صرفاً در حد یک پیش ثبت نام تلقی می‌شود ، تصریح‌ کرد : بازرسی‌های ما پس از ورود شرکت‌ها انجام می‌شود مهم این است تا مادامی که هواپیمایی وارد کشور نشده و رجیستر نشود ، مجوز بهره‌برداری عملیاتی صادر نمی‌شود .

    اصلاح بلیت هواپیماها در دستور کار است

    رمضانی در ادامه با بیان اینکه اصلاح بلیت هواپیماها در دستور کار است ، گفت : قرار است بلیت پروازها بر مبنای استفاده از خدمات از جمله کترینگ ، خدمات بار و تاخیر پروازها ، اصلاح و ایرلاین‌ها بر همین اساس ارزیابی شوند ؛ به طوری که چنانچه شرکتی نتواند خدمات خوبی ارائه دهد قیمت بلیت آن کاهش خواهد یافت .

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد : قیمت بلیت هواپیما طوری اصلاح می‌شود تا مردم بابت هر خدمتی که دریافت می‌کنند پرداختی داشته باشند .

    رمضانی با تاکید بر اینکه تجارت آزاد مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری است و معتقدیم اقتصاد دستوری برای این صنعت مضر است ، گفت : نرخ ۴۰ دلار به ازای هر ساعت صندلی ، نرخی است که ما با کار کارشناسی به آن رسیده‌ایم ، اما اگر بخواهد کمتر از این مبلغ باشد شاید برخی ایرلاین‌ها از ایمنی و امنیت پرواز خود بکاهند .

    وی با یادآوری اینکه در نوروز امسال هیچ بلیتی به سقف قیمتی فروخته نشد ، افزود : به عبارتی می توان گفت که بازار خود را تنظیم کرد به طوری که بیشترین نرخ ۳۲ دلار به ازای هر ساعت صندلی بود .

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد : وقتی موضوع سوخت مطرح می‌شود ، باید سهم آن در بلیت مشخص باشد ؛ ما در صدد هستیم قیمت بلیت را کاهش داده و نرخ‌ها بر اساس خدماتی باشد که مسافر دریافت می‌کند .

    تشکیل کمیته حمل و نقل کوچک

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : با توجه به تعدد فرودگاه‌ها و پراکندگی جغرافیایی آنها ، ناگزیر هستیم که به سمت توسعه انواع کلاس‌های پروازی برویم ، چرا که باید اقتصاد صنعت هوایی تنظیم باشد .

    رمضانی از تشکیل کمیته حمل و نقل هواپیماهای کوچک در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد تا ورود سرمایه گذار به سمت صنعت هوایی بیشتر شود و پرواز با هواپیمای کوچک زیر ۱۹ نفر صندلی به صرفه باشد و این کسب و کار پویا بماند .

    وی همچنین از شفاف سازی تخصیص ارز با حضور کارشناسان رسمی دادگستری و نمایندگان این سازمان خبر داد و گفت : این مهم با مصوبه بانک مرکزی انجام می‌شود و صدور معرفی‌نامه‌های ارزی که پیشتر چهار ماه به طول می‌انجامید ، اکنون در کمتر از ۱۰ روز انجام می‌شود .

    این مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از تشکیل کمیته تخصصی گمرکی و ترخیص خبر داد که موضوعاتی نظیر اصالت قطعات و ارزش آنها در گمرکات مورد بررسی قرار گرفته و سپس وارد کشور می شود .

    از سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره نحوه محاسبه رفاهیات کارکنان این سازمان سوال شد که وی توضیح داد : استفاده از رفاهیات کارکنان در دستگاه‌های دولتی تعریف شده است و چنانچه یک کارمند دولت از خدماتی چون هتل ، هواپیما ، قطار و سایر خدمات استفاده کند ، هزینه آن از حقوق آن فرد کسر می‌شود .

    رمضانی تاکید کرد : طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌ها و دیگر دستگاه‌ها وجود دارد ، چنانچه کارمندی از هر خدمتی استفاده کند ، از حقوق آن فرد کسر خواهد شد که این موضوع می‌تواند به صورت یکجا کسب شده یا اگر در توان فرد نبود ، اقساطی و به تدریج باشد .

    وی تصریح کرد : نمایندگان سازمان بازرسی ، دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی در سازمان هواپیمایی کشوری حضور دارند و اینطور نیست که هزینه‌ای انجام شده ، اما پرداختی انجام نشده باشد . به صراحت اعلام می‌کنیم که هیچ پرداختی یا درآمدی خارج از سیستم نظارت و بازرسی انجام نمی‌شود و در این راستا باید گفت که هزینه سفر شخصی وزیر راه و شهرسازی نیز توسط خودشان پرداخت شده است .

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیاست توسعه کسب و کار هوایی منطقه‌ای ، به منظور راهبرد خوداتکایی شبکه حمل‌ونقل هوایی، با هدف تحقق توسعه متوازن ، افزایش ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد : آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های هواپیمایی مانعی برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، افزایش نرخ ارز و تغییر سیاست‌های تأمین مالی شرکت‌های هواپیمایی ، بازار بلیت هواپیما را با چالش جدیدی روبه‌رو کرده ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر ضرورت بازنگری در ساختار بهره‌برداری و صدور مجوز شرکت‌ها ، تنوع ناوگان متناسب با نیاز ...

    |

    ضروری است برای تمامی فرآیندهای نظارتی ، صدور مجوزها و حتی رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر تأخیر پروازی ، شکایات و سایر شاخص‌ها ، شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی دقیق تدوین شود و اطلاع‌رسانی کامل به ذی‌نفعان صورت گیرد .

    |

    نظرات کاربران