در حال بارگذاری ...
  • راه‌آهن رشت – آستارا پروژه‌ای راهبردی برای اتصال ایران به بازارهای بین‌المللی

    با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی این مسیر در اتصال به کریدور شمال – جنوب ، ادامه اجرای پروژه راه‌آهن رشت – آستارا نه‌تنها یک ضرورت اقتصادی ، بلکه یک الزام استراتژیک در سیاست‌گذاری‌های حمل‌ونقلی کشور است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه ادامه اجرای پروژه راه‌آهن رشت – آستارا یک ضرورت اقتصادی و یک الزام استراتژیک در سیاست‌گذاری‌های حمل‌ونقلی کشور است ، گفت : نباید اجازه دهیم در پیچ‌وخم‌های مدیریتی یا کمبود منابع ، روند اجرای آن دچار وقفه شود .

    در جریان نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت – آستارا که با حضور هوشنگ بازوند ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برگزار شد ، بر لزوم تداوم حمایت از این پروژه به عنوان یکی از اولویت‌های ملی تأکید شد .

    بازوند ضمن قدردانی از زحمات صورت‌گرفته در مراحل اجرایی پروژه ریلی ، تصریح کرد : پروژه رشت – آستارا برای ما از اهمیت راهبردی برخوردار است و نباید اجازه دهیم در پیچ‌وخم‌های مدیریتی یا کمبود منابع ، روند اجرای آن دچار وقفه شود . انتظار دارم مجموعه دستگاه‌های مسئول ، برنامه‌ریزی مدونی برای تداوم و تسریع در اجرای این خط ریلی داشته باشند .

    معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل همچنین با اشاره به برخی چالش‌های موجود در حوزه تأمین منابع و هماهنگی‌های بین‌دستگاهی گفت : از سال ۱۴۰۴ ، بر اساس برنامه سازمانی ، باید شاهد پیشرفت‌های ملموس در این پروژه باشیم . مکاتباتی نیز با دفتر وزیر محترم انجام شده و دغدغه‌ها به‌صورت رسمی منعکس شده اند . اما هنوز برخی مسائل مربوط به تخصیص نیرو ، ماشین‌آلات و هماهنگی‌های میدانی نیازمند پیگیری جدی‌تر است .

    بازوند در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی این مسیر در اتصال به کریدور شمال – جنوب ، ادامه اجرای پروژه راه‌آهن رشت – آستارا نه‌تنها یک ضرورت اقتصادی ، بلکه یک الزام استراتژیک در سیاست‌گذاری‌های حمل‌ونقلی کشور است .

     

     

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     

     

     




    مطالب مرتبط

    منطقه آزاد انزلی با دارا بودن زیرساخت‌های بندری ، گمرکی ، انبارداری و دسترسی به شبکه ریلی ، حلقه کلیدی اتصال مسیرهای دریایی و زمینی در کریدور شمال – جنوب است . ما معتقدیم بندر کاسپین باید به عنوان قلب تپنده ترانزیت کالا در شمال کشور نقش‌آفرینی کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل پروژه تعریض و بهسازی آزادره ساوه-سلفچگان را قطعه راهبردی کریدور شمال – ...

    |

    طول کل مسیر زیرسازی پروژه ۱۵۲ کیلومتر و طول روسازی آن ۱۶۲ کیلومتر است . در این محور ، ۱۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی ، ۶۳ دستگاه پل خاص به طول ۴۰.۷ کیلومتر و یک تونل به طول ۲ هزار و ۱۰ متر احداث خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن رشت – آستارا حلقه حیاتی کریدور شمال – جنوب و تقویت جایگاه ترانزیتی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی ، استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، آخرین وضعیت ...

    |

    نظرات کاربران