رعایت استانداردهای بینالمللی ایمنی پروازهای فرودگاه کرمانشاه را ارتقا داد
باند قدیمی فرودگاه کرمانشاه ۵۳ سال قدمت داشت و به علت فرسوده شدن ، امکان نشست و برخاست هواپیماهای مختلف از جمله بدنه متوسط نیز در این فرودگاه عملی نبود ، اما با بهسازی باند جدید اکنون فرودگاه کرمانشاه آماده پذیرای تمام تایپهای هواپیماهای مسافری از جمله پهن پیکر است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت : در نوسازی باند اصلی و عوامل پروازی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ، تمام استانداردهای بینالمللی رعایت شده است .
محمد امیرانی در آیین افتتاح و بهرهبرداری از پروژههای وزارت راه و شهرسازی همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بیان کرد : پروژه توسعه و نوسازی باند جدید فرودگاه کرمانشاه به طول ۳۴۰۰ متر و توسعه اپرون این پروژه بزرگ فرودگاهی پس از ۱۸ ماه تلاش متخصصان ایرانی آماده بهرهبرداری شد . با افتتاح این پروژه ، فرودگاه کرمانشاه به هاب منطقهای به ویژه برای استانهای کردستان ، همدان ، ایلام و لرستان تبدیل شد و یکی از فرودگاههای مهم کشور برای جایگزینی پروازهای عبوری ، داخلی و خارجی است .
سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد : عملیات اجرایی نوسازی این باند اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و همزمان با شروع عملیات توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه نیز برای افزایش محوطه تاکسیوی و محل پارک هواپیما در دستور کار قرار گرفت .
سرپرست شرکت فرودگاهها با اشاره به مشخصات فنی باند جدید فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ، یادآور شد : باند قدیمی فرودگاه کرمانشاه ۵۳ سال قدمت داشت و به علت فرسوده شدن ، امکان نشست و برخاست هواپیماهای مختلف از جمله بدنه متوسط نیز در این فرودگاه عملی نبود ، اما با بهسازی باند جدید اکنون فرودگاه کرمانشاه آماده پذیرای تمام تایپهای هواپیماهای مسافری از جمله پهن پیکر است .
امیرانی ضمن تشکر از تمام دست اندرکاران این پروژه بزرگ ملی خاطرنشان کرد : در اجرای عملیات بهسازی باند جدید و عوامل پروازی فرودگاه کرمانشاه ، طول باند جدید این فرودگاه از ۳۲۰۰ متر به بیش از ۳۴۰۰ متر افزایش یافت و محل پارک هواپیماها نیز با افزایش وسعت آن برای پارک ۱۰ فروند هواپیما ، به میزان ۱۵۰ درصد افزایش یافته است .
وی با بیان اینکه طول باند جدید فرودگاه کرمانشاه به ۳۴۰۰ متر افزایش یافته و عرض آن ۴۵ متر است ، گفت : ۷.۵ متر نیز شانه در طرفین این باند آماده سازی شده است و با بهسازی و توسعه ، اپرون قدیمی ، اکنون طول اپرون جدید این فرودگاه به ۳۶۰ متر و عرض آن به ۱۸۰ متر افزایش یافت .
سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد : توسعه و بهسازی باند پروازی ، تاکسیوی ارتباطی ، زیرسازی ، روسازی ، اجرای رویه آسفالتی (توپکا و بیندر) و رویه بتنی ، استریپسازی طرفین باند پروازی ، زهکشی سطحی و زیر سطحی و استفاده از ۱۱۵ هزار تن آسفالت و ۱۶ هزار مترمکعب بتنریزی در باند و تاکسیویهای ارتباطی ، از مهمترین مشخصات فنی پروژههای فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه است .
امیرانی با بیان اینکه قرارداد اولیه اجرای این پروژه مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان بود که با ارزش فعلی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود و این پروژه بزرگ پس از حدود ۱۸ ماه به پایان رسیده است ، یادآور شد : در حال حاضر هفتهای بیش از ۵۰ پرواز از فرودگاه کرمانشاه انجام میشود و در زمان عملیات اجرایی بهسازی باند جدید ، پروازهای فرودگاه کرمانشاه متوقف نشد و از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون باند احتیاطی این فرودگاه مورد استفاده قرار گرفته است .
امیرانی تصریح کرد : این پروژه در واقع ، شاهکار مهندسان صنعت فرودگاهی ایران اسلامی در بازسازی باند و سطوح پروازی فرودگاهی است که بدون ایجاد وقفه در پروازهای این فرودگاه انجام شده و زمینه های برقراری پروازها به اروپا از طریق فرودگاه کرمانشاه نیز فراهم شده است .
وی در پایان با بیان اینکه این پروژه تبلور دانش و تعهد متخصصان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است ، تصریح کرد : با بهرهبرداری از باند جدید و عوامل پروازی این فرودگاه و عملیاتی شدن این پروژهها ، علاوه بر مقاصد داخلی و عتبات عالیات ، فرودگاه کرمانشاه آماده انجام پروازهای حج تمتع و حج عمره است و هدف این پروژه ارتقا ایمنی پروازها و افزایش ظرفیت پروازهای فرودگاه کرمانشاه در غرب کشور است .
منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم