در حال بارگذاری ...
  • بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه آهن چابهار - زاهدان

    این طرح ریلی از بندر چابهار آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای نیکشهر ، ایرانشهر و خاش به شهر زاهدان می‌رسد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان از مراحل ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان که با هدف توسعه ریلی شرق کشور ، بندر چابهار را به شبکه ریلی متصل می‌کند و در طرح توسعه مکران ، تکمیل کریدور شمال - جنوب نقش مهمی دارد ، بازدید کرد .

    فرزانه صادق امروز ۲۰ دی ماه در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از طرح راه آهن چابهار - زاهدان بازدید کرد .

    طرح راه آهن چابهار - زاهدان ، با هدف توسعه ریلی شرق کشور و اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی ، طرح توسعه سواحل مکران و ایجاد کریدور ترانزیتی شمالی - جنوبی در شرق کشور برای اتصال آسیای میانه و کشور افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی ، طرح احداث راه آهن چابهار - زاهدان با طول ۶۳۴ کیلومتر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد . این طرح ریلی از بندر چابهار آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای نیکشهر ، ایرانشهر و خاش به شهر زاهدان می‌رسد .

    پیشرفت فیزیکی این طرح در حال حاضر ۷۵ درصد است و حدفاصل زاهدان - خاش به طول ۵۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ به افتتاح رسید .

    در حال حاضر عملیات اجرایی در حدفاصل خاش - چابهار به طول ۴۷۸ کیلومتر با پیشرفت زیرسازی ۸۲ درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه به میزان ۶۷ درصد در دست انجام است . در این پروژه که ۶۸ درصد آن در تپه ماهور و کوهستان قرار دارد ، ۱۸ کیلومتر پل خاص ، ۱۷ کیلومتر تونل ، ۷۰ میلیون مترمکعب عملیات خاکی و ۲.۵ میلیون مترمکعب عملیات بتن ریزی انجام می شود .

    این طرح ریلی شامل یک ایستگاه تشکیلاتی ، ۱۴ ایستگاه مسافری و ۲۷ ایستگاه بین راهی است که ظرفیت جابه جایی ۲ میلیون نفر مسافر و ۷.۷ میلیون تن بار را فراهم خواهد کرد .

    تاکنون در این طرح ۱۷ همت هزینه شده است و ارزش روز این طرح بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار است .

    به گفته خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت ، برنامه ریزی شده است تا این مسیر ریلی در سال ۱۴۰۶ به اتمام برسد و بهره برداری شود .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل با حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ، یکی از سخت‌ترین و منحصر به‌فردترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود . در طول مسیر ۱۷۵ کیلومتری این پروژه ، ۹۱ دستگاه تونل و گالری به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۹ دستگاه پل خاص به طول ۴ کیلومتر احداث شده است که بیش از ۲۲ درصد ...

    |

    در حوزه جاده‌ای و ریلی اتفاقات بزرگی رخ داد و همکاران ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، مجاهدانه تلاش کردند تا ساخت و توسعه پروژه‌های زیربنایی متوقف نشود .

    |

    این اتصال ریلی موجب افزایش سرعت جابه‌جایی بار نسبت به ناوگان جاده‌ای ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش اتلاف زمان در تحویل کالا و کاهش سوانح رانندگی و خسارات ناشی از خرابی روسازی جاده‌ها می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از دو خطه  راه‌آهن در ایستگاه راه آهن زنجان اعلام کرد : عملیات ریل‌گذاری مسیر زنجان ...

    |

    با دوخطه سازی راه آهن قزوین - زنجان ظرفیت و سرعت جابه‌جایی بار و مسافر در این خط به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و همچنین رونق اقتصادی با جابه‌جایی کالا و خدمات و همچنین حضور گردشگران به استان محقق خواهد شد . ارزش به‌ روز شده این طرح حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است ...

    |

    نظرات کاربران