در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی پایانه مکانیزه غلات بندر شهید رجایی

    با ساخت این پایانه‌ ، غلات با مکنده‌ها به صورت مستقیم از کشتی به سیلوها منتقل می‌شود . خروجی این پایانه ، ساخت هفت سیلوی صادراتی برای بارگیری کامیونی با ظرفیت یک‌هزار و ۴۰۰ تُن در ساعت و یک خط ریلی با ظرفیت بارگیری ۴۰۰ تُن در ساعت خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نخستین پایانه مکانیزه غلات در بندر شهید رجایی با ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است .

    حمید کمالی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد : نخستین پایانه مکانیزه غلات در بندر شهید رجایی با ظرفیت نهایی ۱۵۰ هزار تن توسط بخش خصوصی و ۳۳ درصد پیشرفت کاری درحال ساخت است . این پایانه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارای ۱۲ عدد سیلو و هر کدام به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده که تمامی آن‌ها در حال عملیات اجرایی است .

    معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه علاوه بر نگه‌داری غلات ، از این پایانه صادرات و ترانزیت نیز انجام خواهد شد ، ظرفیت آن را سالانه سه میلیون تن نگه‌داری غلات اعلام کرد که امکان افزایش وجود دارد . با توجه به مکانیزه بودن پایانه غلات ، از دو دستگاه مکنده و سیستم انتقال از اسکله شامل دو نوار نقاله با ظرفیت هرکدام ۶۰۰ تن در ساعت استفاده می‌شود .  

    وی در خصوص اقدامات انجام شده نیز گفت : در حال حاضر ۱۵۰ نفر برای ساخت سیلوها مشغول به فعالیت هستند و ۶۵ درصد کل فندانسیون‌ها نیز اجرا شده است . درحال حاضر دو عدد از ۱۲ سیلوی ۱۴۰ هزارتنی اجرا و تمامی مصالح نیز به موقع تامین شده است .

    کمالی با بیان اینکه این پایانه در اجرای توسعه اقتصاد دریامحور درحال ساخت است ، افزود : با ساخت این پایانه‌ ، غلات با مکنده‌ها به صورت مستقیم از کشتی به سیلوها منتقل می‌شود . خروجی این پایانه ، ساخت هفت سیلوی صادراتی برای بارگیری کامیونی با ظرفیت یک‌هزار و ۴۰۰ تُن در ساعت و یک خط ریلی با ظرفیت بارگیری ۴۰۰ تُن در ساعت خواهد بود .  

    معاون مهندسی بنادر هرمزگان ، ارتقای بهداشت انبارداری غلات ، استانداردسازی تخلیه ، افزایش ظرفیت پهلودهی کشتی‌ها ، کاهش زمان انتظار تخلیه و قیمت نهایی کالای اساسی را از مهم‌ترین اهداف ساخت این پایانه اعلام کرد .  

    کمالی خاطرنشان کرد : سالانه به صورت میانگین ۲۵ کشتی غلات در بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرد که با ساخت این سیلوهای غلات پهلوگیری کشتی‌ها نیز افزایش می‌یابد .

    گفتنی است ؛ ۶۰ درصد واردات و صادرات کالا در کشور در بندر شهید رجایی انجام می‌شود .  

    بندر راهبردی شهید رجایی که در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده یکی از مهم ترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی در جهان است و در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد .

    این منطقه ویژه اقتصادی به تنهایی فعالیت بیش از ۵۰ پایانه و محوطه نگهداری کالا با راهبری بخش خصوصی ، ۷۰ درصد ترانزیت کالا ، پشتیبانی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیرنفتی ، ۴۳ درصد عملیات نفتی و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد از عملیات کانتینری در سطح کل بنادر کشور را دارا است .

    این بندر در وضعیت فعلی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارد و با ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی ، ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و ۴۰ پست اسکله به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر بازرگانی ایران محسوب می شود .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    وجود امتیاز امنیتی ویژه جمهوری اسلامی ایران ، اتصال بنادر جنوبی به شمالی از طریق جاده و ریل ، وجود بازار مصرف در اطراف کشور ، عضویت ایران در انجمن کریدور INISTC و برخورداری از موقعیت منحصر بفرد جغرافیایی در کریدور ترانزیتی جنوب - شمال از جمله شرایطی است که موقعیت ویژه‌ای را بندر ...

    |

    بندر شهید رجایی در راستای تحقق برنامه‌های هفتم توسعه تلاش دارد که تا پایان این برنامه سهم حمل‌ونقل ریلی را به ۲۵ درصد برساند .

    |

    با واردات این تعداد تجهیزات بندری برای بیش از ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد .

    |

    از این پس تمامی ترمینال‌های نفتی با اتصال به خط لوله احداث شده امکان بارگیری شناورهای با تناژ بالای کالای قیر را دارند .

    |

    از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه امسال نیز هشت میلیون و ۳۶۱ هزار و ۲۷۰ تُن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است . در بخش ترانزیت نیز هفت میلیون و ۵۶ هزار و ۵۴۸ تُن کالای نفتی و غیرنفتی جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش ترانزیت غیرنفتی ۱۷.۴ ...

    |

    نظرات کاربران