در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۷۰ درصدی حجم حمل و نقل کریدور میانی در ۹ ماهه ابتدای سال ۲۰۲۴

    شاخه دیگری از کریدور میانی در شرق دریای خزر از طریق چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان و ترکیه در حال ظهور است که راه آهن ، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها را با هم ترکیب می کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۴ ، حجم کالا در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر (TITR) که به کریدور میانی نیز معروف است ، با ۷۰ درصد افزایش به ۳.۴ میلیون تن رسیده است . این خبر روز چهارشنبه توسط مارات کارابایف ، وزیر حمل و نقل قزاقستان اعلام شد .

    در ماه سپتامبر ، روشن رستم اف ، رئیس راه آهن آذربایجان ، اعلام کرد که بیش از ۲۱۰ قطار کانتینری و بیش از ۴۲۰ هزار تن بار در کریدور میانی از چین به آذربایجان منتقل شده که شامل کالاهای وارداتی و ترانزیت می شود . هدف این است که این عدد تا پایان سال حداقل به ۳۰۰ قطار برسد و در نهایت قرار است ۱۰۰۰ قطار کانتینری از چین و از طریق کریدور میانی به بازارهای غرب ارسال شود .

    وی افزود : در مارس سال جاری ، اولین قطار کانتینری از بندر شیان چین به آذربایجان تنها در ۱۱ روز تحویل داده شده است . به طور متوسط قطارها از چین به آذربایجان طی ۸ تا ۱۰ روز و به بنادر گرجستان در عرض ۱۲ روز تحویل داده می شوند . همچنین تا پایان سال جاری حدود ۳۰۰ قطار بلوکی کانتینری از چین از طریق کریدور میانی ارسال می شود که معادل حجم محموله حدود ۳۰ هزار TEU است .

    به گفته رستم اف شاخه دیگری از کریدور میانی در شرق دریای خزر از طریق چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان و ترکیه در حال ظهور است که راه آهن ، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها را با هم ترکیب می کند . برای سازماندهی موثر در طول این مسیر و توسعه آن ، کشورهای شرکت کننده ماه گذشته در باکو گرد هم آمدند تا در مورد ایجاد یک نهاد علمی ، معروف به انجمن بین المللی مسیر حمل و نقل اوراسیا ، گفتگو کنند .

    در ماه سپتامبر نیز ، شرکت حمل و نقل کانتینری راه آهن چین (CRTC) به «کریدور میانی چند وجهی با مسئولیت محدود» پیوست که سرمایه گذاری مشترک آذربایجان ، قزاقستان و گرجستان برای تقویت روابط تجاری با اروپا و آسیای مرکزی می باشد .

     

    منتظر حضور شما در پیج اینستاگرام iranway هستیم

     

     




    مطالب مرتبط

    کریدور میانی در مقایسه با کریدور شمالی ، مسیر تجاری سریع‌تر و اقتصادی‌تری را ارائه می‌کند و مسیر را تقریباً ۲۰۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند . این مسیر با حدود ۴۲۵۰ کیلومتر راه آهن و ۵۰۰ کیلومتر راه دریایی ، چین ، قزاقستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، دریای خزر ، آذربایجان ، گرجستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با بررسی تغییرات ژئوپلیتیکی کریدورهای حمل‌ونقلی و تاکید بر اینکه کریدور میانی موسوم به «مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه حجم ترانزیت ریلی بین ایران و ترکیه در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن در سال است ، گفت : بر اساس ...

    |

    نقش ترانزیت گرجستان در انرژی تقویت شده و طی سه سال گذشته ، ترانزیت گاز طبیعی به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یافته است ، در حالی که ترانزیت گاز از طریق خط لوله قفقاز جنوبی به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش یافته است و در مجموع نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۹۲ درصد افزایش داشته است .

    |

    راه آهن آذربایجان در کریدورهای «شرق - غرب» و «شمال- جنوب» واقع شده و از لحاظ راهبردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در سال های گذشته اتفاق های خوبی در راه آهن این منطقه روی داده که می توان به اجرای خط آهن میانه - بستان آباد - خاوران و مراغه - ارومیه اشاره کرد .

    |

    نظرات کاربران