تأمین ۸۰ درصد نیاز جاری ناوگان کشتیرانی از محل صنایع داخلی
بزرگترین کشتیرانی تجاری منطقه غرب آسیا و شانزدهمین خط کانتینری جهان در اختیار ایران است که این نشاندهنده پیشرفت فنی و علمی کشور در عرصه دریا و بیانگر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران در جهان است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، در راستای حمایت از تولید داخل ، ۸۰ درصد از نیاز جاری ناوگان کشتیرانی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار ، از محل صنایع داخلی تأمین شده است .
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که دوم شهریور امسال وارد پنجاه و هفتمین سال فعالیت خود شد و امروز ۱۴۰ فروند انواع شناور ملکی با ظرفیت ۵ میلیون تُن حمل بار و ۳۰۰ هزار TEU کانتینر دارد .
در راستای حمایت از تولید داخل ، ۸۰ درصد از نیاز جاری ناوگان به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ، از محل صنایع داخلی تأمین شده است .
کشتیرانی در دوران پس از انقلاب اسلامی بود که با ایجاد خطوط منظم کانتینری به اقصی نقاط جهان ، به پیشرفت در عرصه دریانوردی و حمل و نقل بینالمللی دست یافت و امروز ۳۸۰۰ نفر پرسنل دریایی این شرکت ایرانی هستند .
در راستای توسعه حمل و نقل ترکیبی ، ۱۵۰۰ دستگاه انواع واگن و ۱۵۰ دستگاه کامیون و کشنده به ناوگان کشتیرانی افزوده شد ضمن آنکه به عدد حمل ۱۰۸ هزار TEU کانتینر و ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تُن کالا در مسیر قالب کریدورها دست یافت .
کشتیرانی جمهوری اسلامی بدون تکیه بر خارجیها و با تلاش متخصصان داخلی در دوران تحریمهای ظالمانه در «خط اول دفاعی» کشور فعال است و سال ۱۴۰۲ رکورد ۲۸ میلیون تُن حمل بار و رکورد تخلیه و بارگیری بیش از ۶۶ هزار TEU کانتینر در بندر چابهار را برای نخستین بار ثبت کرد .
طبق اعلام کشتیرانی جمهوری اسلامی ، بزرگترین کشتیرانی تجاری منطقه غرب آسیا و شانزدهمین خط کانتینری جهان در اختیار ایران است که این نشاندهنده پیشرفت فنی و علمی کشور در عرصه دریا و بیانگر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران در جهان است .