در حال بارگذاری ...
  • کسب رتبۀ نخست عملکرد در سطح کشور توسط مرکز مدیریت راه های خراسان رضوی

    مرکز مدیریت راه‌ها مسئولیت اطلاع‌رسانی در این حوزه را بر عهده دارد که شامل اطلاع‌رسانی در مورد آخرین وضعیت راه‌ها و رخدادهای جاده‌ای ، محدودیت‌های تردد، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی از وضعیت راه‌ها برای هم‌وطنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است و در همین راستا امکانات متنوعی برای آن پیش‌بینی شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از کسب رتبه اول ادارۀ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای برای نهمین ماه متوالی در کشور خبر داد .

    جعفر شهامت گفت : در سال‌های اخیر بسیاری از هم‌وطنان به دلیل مشکلات مختلف در حوزه راه‌ها و جاده‌های کشور دچار سوانح مختلف جاده‌ای شده‌اند . با تغییر رویکرد در مرکز مدیریت راه‌های کشور و حرکت به سمت هوشمندسازی جاده‌ها ، استفاده از تکنولوژی‌های روز در جاده‌ها و بهره‌گیری از روش‌های نوین در مدیریت راه‌های کشور میزان سوانح روز به روز کمتر شده و سطح خدمات‌دهی افزایش یافته است .

    شهامت با بیان اینکه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند نقش شایانی در پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیریت هرچه بهتر راه‌ها و نظارت دقیق‌تر بر وضعیت رخدادها و حوادث جاده‌ای داشته تأکید کرد : با افزایش و ارتقای این سامانه‌ها گامی بلند در تکمیل فرایند دولت الکترونیک و هوشمندسازی با استفاده از امکانات سامانه‌های حمل و نقل هوشمند صورت خواهد گرفت .

    وی اظهار کرد : این ارزیابی بر اساس عملکرد و میزان بهره‌برداری از بیش از هزار و ۴۰۰ سامانه حمل و نقل هوشمند نصب شده در استان شامل ۱۳۶ دستگاه ترددشماری ، ۱۴۶ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور جاده‌ای ، ۵۶ دوربین نظارت تصویری ، ۵ سامانه توزین در حال حرکت ، ۷۰۲ ردیاب برای مدیریت ناوگان ، سیستم‌های ارتباطات رادیویی ، پایش سامانه ۱۴۱ و سامانه سوانح و وقایع جاده‌ای ، ۱۴ تابلو پیام متغیر و همچنین اطلاع رسانی و ارسال بیش از ۳۴۴ گزارش خبری ، آماری به مردم شریف ، نهادها و دستگاه‌های اجرایی ، امدادی و انتظامی مرتبط در این بازه زمانی ۹ ماه است .

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در ارتباط با سامانه تلفنی ۱۴۱ نیز گفت : در بازه زمانی این ارزیابی تعداد۸۳۶ هزار و ۵۷۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار شده است که از این تعداد ۷۷ هزار و ۵۹۷ تماس مربوط به بخش ارتباط با کارشناسان بوده است .

    این مسئول با اشاره به کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در حوزه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای برای نهمین ماه متوالی در کشور افزود : مرکز مدیریت راه‌ها بخش مهم و اساسی اداره کل است و با فعالیت شبانه روزی همکاران موفقیت بسیار بزرگی حاصل شده است که از زحمات آنها تشکر و قدردانی می‌کنم . مرکز مدیریت راه‌ها مسئولیت اطلاع‌رسانی در این حوزه را بر عهده دارد که شامل اطلاع‌رسانی در مورد آخرین وضعیت راه‌ها و رخدادهای جاده‌ای ، محدودیت‌های تردد، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی از وضعیت راه‌ها برای هم‌وطنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است و در همین راستا امکانات متنوعی برای آن پیش‌بینی شده است .

    شهامت امکانات تلفن، سایت و برنامه کاربردی ۱۴۱، دوربین‌های نظارت تصویری ، سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور ، سامانه‌های توزین در حال حرکت ، تابلوهای پیام متغیر ، دستگاه‌های ردیاب ، دستگاه‌های ترددشمار را از جمله امکانات این حوزه از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ذکر کرد . سازمان راهداری تلاش می‌کند تا عملکرد سامانه ۱۴۱ را در بالاترین سطح ممکن حفظ کرده و توسعه و افزایش سطح بهره‌برداری از آن را با جدیت پیگیری می‌کند .




    مطالب مرتبط

    امسال استفاده از تمامی ظرفیت‌های مازندران برای هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم راه اندازی و طراحی بیش از ۸ سامانه اعم از سامانه مدیریت پروژه ، مدیریت روستایی و آمار و اطلاعات ، تابلو و علائم ، حقوقی و قضایی ، عقد قرارداد همکاری با شرکت‌های ارتباطی برای اولین بار با هدف ...

    |

    این مرکز با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بهره‌گیری از کارشناسان مجرب تلاش می‌کند تا اطلاعات به‌روز و دقیقی را در اختیار رانندگان و مسافران قرار دهد . پاسخگویی سریع و مؤثر به سوالات و درخواست‌های شهروندان از اولویت‌های اصلی این مرکز است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد : با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ...

    |

    با توجه‌ به پلاک‌های رویت شده ، استان‌های اصفهان ، فارس و کرمان بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان یزد طی ماه گذشته به خود اختصاص داده‌اند .

    |

    طراحی مدل‌ها ، تجهیز و توسعه سامانه‌ها با محوریت ارائه خدماتی در حوزه هواشناسی جاده‌ای ، استخراج اطلاعات و پیش‌بینی حوادث ، راه‌بندان و وقوع رخدادهای طبیعی در سطح محورهای مواصلاتی به ویژه در محورهای آزادراهی از جمله موضوعاتی است که باید در مرکز مدیریت راه‌ها به آن‌ها ...

    |

    نظرات کاربران