در حال بارگذاری ...
  • ابتکار ایران راه مانع حذف کشور از کریدورهای ترانزیتی منطقه‌ای و بین‌المللی شد

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه ایران در کریدورهای ترانزیتی منطقه‌ای و بین‌المللی دور زده شده است ، تصریح کرد : کار اجرای این کریدورها به طور جدی ادامه دارد و برای ابتکار «ایران راه» که در دولت شهید رئیسی تعریف شد ، تاکنون سه نشست بین‌المللی برگزار شده است .

    مهرداد بذرپاش در جلسه امروز هیات دولت در گزارشی با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه ایران در کریدورهای ترانزیتی منطقه‌ای و بین‌المللی دور زده شده است ، تصریح کرد : کار اجرای این کریدورها به طور جدی ادامه دارد و برای ابتکار «ایران راه» که در دولت شهید رئیسی تعریف شد ، تا کنون سه نشست بین‌المللی برگزار شده است .

    بذرپاش با اشاره به افزایش ۱۰ میلیون تنی ترانزیت جاده‌ای کشور در سه سال گذشته که رشد ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه دولت قبل را نشان می‌دهد ، خاطرنشان کرد : فقط در سه ماهه گذشته ترانزیت کشور ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته که گواه رشدی شتابان در ترانزیت جاده‌ای است ، پس اظهارات مطرح شده درباره دور زدن ایران در کریدورهای ترانزیتی صحیح نیست و لازم است ستادهای نامزدهای انتخابات دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند .

    وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه احداث مسیرهای آزادراهی ، با رشد سالانه ۳۵.۵ درصدی مواجه بوده که افزایش ۱۲ درصدی کل شبکه آزادراهی کشور را به دنبال داشته است ، گفت : در بخش بزرگراهی نیز ۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث شده که معادل افزایش ۱۰ درصدی کل راه‌های اصلی و بزرگراهی کشور است .

    رشد ۲۲۰ درصدی احداث خطوط ریلی در دولت سیزدهم

    بذرپاش با اشاره به افزایش ترانزیت ریلی کشور در حال حاضر نسبت به ابتدای شروع به کار دولت مردمی با وجود فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریلی ، افزود : در سه سال دولت مردمی ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی جدید احداث شده که رشد ۲۲۰ درصدی را نشان می‌دهد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، به همت موسسه آینده پژوهی جهان اسلام نشست تخصصی پیرامون بررسی دالان اقتصادی هند - خاورمیانه - اروپا ملقب به کریدور آیمک ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن فارس ضمن تاکید بر اهمیت افزایش ایمنی در خطوط ریلی ، از تمهیدات ویژه این ناحیه برای مقابله با ناپایداری‌های ...

    |

    در دهه دوم و سوم اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی در سه جهت شرق (با چین و آسیای شرقی) ، غرب (ترکیه - اروپا) و شمال (فدراسیون روسیه) شکل گرفت ، زیرا ساختار اقتصاد آسیای مرکزی با اقتصاد ایران و حوزه خلیج فارس مکمل هم نبودند . در این دوره ، بهره گیری از راه های ترانزیتی ایران برای کشورهای ...

    |

    سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بستر خوبی را برای استفاده حداکثری از سامانه هوشمند و دانش بنیان‌ها ایجاد کرده و در افق نزدیک دستیابی به سازمان دانش بنیان را هدف گذاری کرده است که قطعا بخش حمل و نقل مسافر و کاربران حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند در دریافت خدمات ، سرعت ، سهولت ...

    |

    ترانزیت جاده‌ای در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با ثبت ۹.۳ میلیون تن کالا ، افزایش چشمگیر ۶۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است . از این مقدار ، ۴.۷ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۴.۶ میلیون تن کالای نفتی بوده است . بندر شهید رجایی با ۲.۵ میلیون تن و پایانه مرزی پرویز خان با ۲.۴ میلیون تن ، بیشترین ...

    |

    نظرات کاربران