در حال بارگذاری ...
  • ترانزیت ریلی زغال سنگ از روسیه به هندوستان از مسیر ایران برای اولین بار

    این محموله در مرز سرخس از واگن های روسی به واگن های ایرانی ترانسشیپمنت شده و در شبکه ریلی ایران با واگن های ایرانی سیر می‌کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با پیگیری‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم و پس از تجربه موفق ترانزیت ریلی کود پتاس ، با توافق راه‌آهن ایران و روسیه ، برای اولین بار امروز دو قطار شامل ۵۹ واگن زغال‌سنگ - صادرات مستمر روسیه به هند - از مرز سرخس وارد کشور شد و در حال ترانزیت به هند است .

    سید میعاد صالحی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ورود دو قطار باری شامل ۵۹ واگن زغال‌سنگ ترانزیتی با مبدا روسیه برای اولین بار خبر داد .

    با توجه به مطلوبیت های اقتصادی حمل بارهای ترانزیتی از شاخه شرقی کریدور شمال - جنوب و پیگیری و توافقات انجام شده بین راه آهن ج.ا.ا. ایران و راه آهن روسیه و راه آهن های مسیر ، دو قطار باری شامل ۵۹ واگن زغال سنگ ترانزیتی از مبدا ایستگاه باردینو در منطقه سیبری غربی کشور روسیه به مقصد کشور هندوستان ، روز جاری از مرز ریلی سرخس وارد کشور شد. مسیر حمل در شبکه ریلی ایران حدود ۱۶۰۰ کیلومتر از ایستگاه سرخس تا ایستگاه بندرعباس است .

    این محموله در مرز سرخس از واگن های روسی به واگن های ایرانی ترانسشیپمنت شده و در شبکه ریلی ایران با واگن های ایرانی سیر می‌کند .

    گفتنی است زغال سنگ یک کالای استراتژیک و از صادرات پر حجم و مستمر روسیه به هند است که تاکنون به صورت دریایی حمل می‌شد و ترانزیت ریلی آن می‌تواند نتایج اقتصادی قابل توجهی داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، علی ضیایی مدیر اندیشکده حمل و نقل ایران در نشست آسیب شناسی عدم شکل گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال - جنوب که به همت اندیشکده ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حسن صدیقی رئیس کارگروه حمل و نقل بین‌المللی انجمن ریلی در نشست آسیب شناسی عدم شکل گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال - جنوب ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یوگینی بارانوف نماینده شرکت RZD Logistika در ایران در نشست آسیب شناسی عدم شکل گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال - جنوب که به همت ...

    |

    برای فعال کردن کریدور شمال - جنوب باید حجم مبادلات را بالا برد و برای این موضوع گلوگاه هایی وجود دارد که در صورت اطمینان از حجم بار ، امکان افزایش ظرفیت وجود دارد .

    |

    از آنجا که بیشترین حجم ترانزیت ریلی راه آهن ایران با کشورهای CIS صورت می گیرد ، از اهداف اصلی عضویت راه آهن ایران در این شورا ، اخذ مجوز سیر واگن های ایرانی در شبکه ریلی کشورهای CIS است و در این خصوص ، مذاکرات و اقدامات لازم در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران