گلایه مدیرکل راهآهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان
![گلایه مدیرکل راهآهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان](./cache/2/attach/202309/137055_1302463322_320_200.jpg)
طبق قانون هر واحد تولیدی یا شهرک صنعتی که درخواست کننده استفاده از راهآهن است باید خودشان، هزینهها را پرداخت کنند و تفاهمنامه فوقالذکر یک فرصت برای آنان بود که هزینههایشان کاهش پیدا کند ، ولی آنها طبق همان تفاهمنامه هم عمل نکردند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهآهن شمالغرب از عدم تعهد شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان در خصوص راهآهن شهرک صنعتی اشراق گلایه کرد و گفت : از آنها شاکی هستیم .
منوچهر صفری اظهار داشت : در سال گذشته ، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق راهآهن زنجان جابهجا شدند که این عدد نسبت به سال ۱۴۰۱ با یک رشد ۱۵ درصدی مواجه شده است . در حال حاضر هم در تعطیلات نوروز به طور متوسط روزانه ۲ تا ۲۵۰۰ مسافر توسط راهآهن جابهجا میوند که مقصد اکثر مسافران مشهد مقدس است .
وی ادامه داد : قطارهای با کیفیتی در راهآهن زنجان وجود دارد که به طور روزانه فقط ۲ قطار به مقصد مشهد حرکت میکنند . تاکنون نارضایتی جدی در خصوص وضعیت این قطارها دیده نشده است .
مدیرکل راهآهن شمالغرب به وضعیت دو خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین اشاره کرد و گفت : در سفر اخیر رئیس جمهور ، یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم تخصیص یاید چرا که در سفر نخست رئیس جمهور ، ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و فقط ۵۰ درصد این مبلغ تخصیص یافت . اگر تمام مبلغ فوق تخصیص یابد میتوانیم انتظار داشته باشیم در سال جاری این پروژه افتتاح خواهد شد .
وی در ادامه به وضعیت راه آهن شهرک صنعتی اشراق اشاره کرد و گفت : ما از شرکت شهرکهای صنعتی گلایه داریم و شاکی هستیم . حدود ۲۰ سال پیش یک تفاهمنامهای بین راهآهن و شرکت شهرکهای صنعتی امضا شد که بر اساس همان تفاهمنامه مقرر شد ، زیرسازی با شرکت شهرکها و روسازی با ما باشد، اما آنها به توافقات خود عمل نکرده و همچنان نمیکنند .
صفری افزود : طبق قانون هر واحد تولیدی یا شهرک صنعتی که درخواست کننده استفاده از راهآهن است باید خودشان، هزینهها را پرداخت کنند و تفاهمنامه فوقالذکر یک فرصت برای آنان بود که هزینههایشان کاهش پیدا کند ، ولی آنها طبق همان تفاهمنامه هم عمل نکردند .