در حال بارگذاری ...
  • گلایه مدیرکل راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان

    طبق قانون هر واحد تولیدی یا شهرک صنعتی که درخواست کننده استفاده از راه‌آهن است باید خودشان، هزینه‌ها را پرداخت کنند و تفاهم‌نامه فوق‌الذکر یک فرصت برای آنان بود که هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند ، ولی آن‌ها طبق همان تفاهم‌نامه هم عمل نکردند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن شمالغرب از عدم تعهد شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در خصوص راه‌آهن شهرک صنعتی اشراق گلایه کرد و گفت : از آن‌ها شاکی هستیم .

    منوچهر صفری اظهار داشت : در سال گذشته ، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق راه‌آهن زنجان جابه‌جا شدند که این عدد نسبت به سال ۱۴۰۱ با یک رشد ۱۵ درصدی مواجه شده است . در حال حاضر هم در تعطیلات نوروز به طور متوسط روزانه ۲ تا ۲۵۰۰ مسافر توسط راه‌آهن جابه‌جا می‌‌وند که مقصد اکثر مسافران مشهد مقدس است .

    وی ادامه داد : قطارهای با کیفیتی در راه‌آهن زنجان وجود دارد که به طور روزانه فقط ۲ قطار به مقصد مشهد حرکت می‌کنند . تاکنون نارضایتی جدی در خصوص وضعیت این قطارها دیده نشده است .

    مدیرکل راه‌آهن شمالغرب به وضعیت دو خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین اشاره کرد و گفت : در سفر اخیر رئیس جمهور ، یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم تخصیص یاید چرا که در سفر نخست رئیس جمهور ، ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و فقط ۵۰ درصد این مبلغ تخصیص یافت . اگر تمام مبلغ فوق تخصیص یابد می‌توانیم انتظار داشته باشیم در سال جاری این پروژه افتتاح خواهد شد‌ .

    وی در ادامه به وضعیت راه آهن شهرک صنعتی اشراق اشاره کرد و گفت : ما از شرکت شهرک‌های صنعتی گلایه داریم و شاکی هستیم . حدود ۲۰ سال پیش یک تفاهم‌نامه‌ای بین راه‌آهن و شرکت شهرک‌های صنعتی امضا شد که بر اساس همان تفاهم‌نامه مقرر شد ، زیرسازی با شرکت شهرک‌ها و روسازی با ما باشد، اما آن‌ها به توافقات خود عمل نکرده و همچنان نمی‌کنند .

    صفری افزود : طبق قانون هر واحد تولیدی یا شهرک صنعتی که درخواست کننده استفاده از راه‌آهن است باید خودشان، هزینه‌ها را پرداخت کنند و تفاهم‌نامه فوق‌الذکر یک فرصت برای آنان بود که هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند ، ولی آن‌ها طبق همان تفاهم‌نامه هم عمل نکردند .

     




    نظرات کاربران