فرصت دیگری برای از دست دادن نداریم
در منطقه خاورمیانه کشور ایران قابلیت چهارراه ترانزیتی بودن را دارد اما از بسیاری از تجارتهای بینالمللی بیبهره هستیم. در اطراف چهارراه اصلی بودن منطقه خاورمیانه ۱۳ کریدور دیگر شکل گرفته که مزیتهای ژئوپلیتیکی گذشته را به مزیتهای رقابتی تبدیل کرده است .
همکاری با بخش خصوصی و استفاده از فناوریهای نوین در توسعه زیرساختها ، از جمله دیگر اقداماتی است که چشمانداز روشنی برای آینده اقتصاد دریایی ایران ترسیم میکند . دولت چهاردهم با اجرای این برنامهها ، نه تنها جایگاه ایران را در منطقه ارتقا خواهد داد ، بلکه زمینهساز تحقق ...
با توجه به لزوم توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زیرساخت مناسب به منظور بهبود اقتصاد دریامحور و امکان بهرهبرداری از بندر نخل ناخدا نیاز به احداث سه پست اسکله فلزی شناور به طول ۲۲ متر برای پهلودهی شناورها و تردد ایمن گردشگران است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست بررسی توسعه مکران و ریسک های توسعه آن به همت انجمن حمل و نقل پاک برگزار شد . در ...
تکمیل و توسعه فاز ۲ بندر چابهار با هدف افزایش ظرفیت بار در دست اقدام قرار دارد و همچنین مکان یابی بندر دیگری در منطقه مکران با هدف پشتیبانی لجستیکی در دست اقدام است تا ظرفیت های توسعه ای را شکوفا کند .