در حال بارگذاری ...

متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شد

از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل سه برابر شدن متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح در دست احداث محور قزوین - تنکابن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «توسعه و تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی ، بزرگراهی و شبکه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد» ، گفت : هم اکنون و در حوزه احداث بزرگراه ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت داریم که یکی از مهم‌ترین آنها محور قزوین - الموت - تنکابن است که فاز نخست آن از قزوین تا الموت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است .

وی افزود : از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است ، گفت : آزادراه صوفیان - تبریز و مراغه - هشترود نیز در حال تکمیل بوده و سال آینده آماده افتتاح و بهره برداری می‌شود . استان سیستان و بلوچستان بیشترین و بزرگ‌ترین طرح‌های بزرگراه و آزادراهی را به خود اختصاص داده است.

خادمی به وضعیت طرح‌های ریلی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد : چهار طرح ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که شامل دو مسیر ریلی سنندج - همدان و بستان‌آباد - تبریز می‌شود . همچنین مسیر ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر نیز تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی ساخت و توسعه راه آهن اردبیل - میانه و امکان افتتاح آن در بهار سال آینده خبر داد .




مطالب مرتبط

این خط آهن که نقطه انتهایی کریدور جنوب به شمال است ، خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند و ظرفیت مسافری ۳۰۰ هزار نفر را دارد و در حوزه جابه جایی کالا در سال نخست ۳ میلیون تن و در سال‌های بعد تا هفت میلیون تن کالا را می تواند جابه جا کند .

|

خوشبختانه در طول یک سال اخیر دو تونل مهم محور ایلام - مهران به صورت تکمیل شده و استاندارد زیر بار ترافیک رفت و با انجام این مهم در اربعین سال جاری دیگر شاهد گره ترافیکی قابل توجهی نخواهیم بود و ایمنی مسیر نسبت به سال های گذشته که جاده دو بانده بود کاملاً تأمین شده است .

|

مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از محل مولدسازی دارایی‌ها به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و این قطعه بالغ بر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . 

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی راه‌آهن چابهار - زاهدان خبر ...

|

در بحث ریلی ۱۲۶۹ کیلومتر به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند . در مناسبات بین‌المللی کریدورهایی برای اتصال به شبکه‌های بین‌المللی تعریف شده است که می‌تواند در آینده جانشین مهمی برای درآمد نفتی باشد .

|

نظرات کاربران