در حال بارگذاری ...
  • متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شد

    از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل سه برابر شدن متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

    خیرالله خادمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح در دست احداث محور قزوین - تنکابن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «توسعه و تکمیل ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی ، بزرگراهی و شبکه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد» ، گفت : هم اکنون و در حوزه احداث بزرگراه ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت داریم که یکی از مهم‌ترین آنها محور قزوین - الموت - تنکابن است که فاز نخست آن از قزوین تا الموت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است .

    وی افزود : از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است ، گفت : آزادراه صوفیان - تبریز و مراغه - هشترود نیز در حال تکمیل بوده و سال آینده آماده افتتاح و بهره برداری می‌شود . استان سیستان و بلوچستان بیشترین و بزرگ‌ترین طرح‌های بزرگراه و آزادراهی را به خود اختصاص داده است.

    خادمی به وضعیت طرح‌های ریلی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد : چهار طرح ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که شامل دو مسیر ریلی سنندج - همدان و بستان‌آباد - تبریز می‌شود . همچنین مسیر ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر نیز تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی ساخت و توسعه راه آهن اردبیل - میانه و امکان افتتاح آن در بهار سال آینده خبر داد .




    مطالب مرتبط

    این خط آهن که نقطه انتهایی کریدور جنوب به شمال است ، خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند و ظرفیت مسافری ۳۰۰ هزار نفر را دارد و در حوزه جابه جایی کالا در سال نخست ۳ میلیون تن و در سال‌های بعد تا هفت میلیون تن کالا را می تواند جابه جا کند .

    |

    به منظور اجرای طرح اتصال شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری ۱۳ هزار تن ریل ملی در راستای حمایت از تولید داخل از ذوب آهن اصفهان خریداری شده است که قرارداد آن اسفندماه سال گذشته بین این مجتمع عظیم صنعتی و هلدینگ پترو پالایش اصفهان منعقد شد و مقدمات لازم برای انتخاب پیمانکار این طرح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری از پل بزرگ روگذر باند دوم محور زاهدان - خاش با راه آهن در چند روز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه با افتتاح بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر انواع ...

    |

    به منظور کاهش حجم ترافیک ، افزایش سطح سرویس و همچنین ارتقا ایمنی مسیر ، عملیات چهاربانده کردن محور زنجان - بیجار از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است .

    |

    نظرات کاربران