در حال بارگذاری ...

صدور بیش از ۱۱۷ هزار معاینه فنی خودروهای سنگین در استان خراسان رضوی

در مراکز معاینه فنی علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها ، شیشه‌ها و آینه‌ها ، چراغ‌ها ، کمربند ایمنی ، کپسول آتش‌نشانی ، مخزن سوخت ، درب‌ها و موارد ایمنی داخلی خودرو ، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز ، لغزش جانبی چرخ‌ها ، تست آلاینده‌ها ، کیلومتر شمار و تست نور صورت می‌پذیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ هزار و ۲۱۷ برگه معاینه فنی در مراکز معاینه فنی استان صادر شده است .

جعفر شهامت گفت : در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده ای ، حفظ محیط زیست از آلودگی ، کاهش ترافیک ناشی از نقص خودرو در جاده‌ها ؛ تمامی وسائط نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی هستند .

وی با بیان اینکه توجه به هوای پاک و حفظ محیط زیست سالم از برنامه‌ها و سیاست‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است ، گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۴۶۵ دستگاه انواع خودروی سنگین به‌دلیل عدم استانداردهای لازم نتوانستند معاینه فنی برای خودروهای خود دریافت کنند .

شهامت اذعان کرد : در مراکز معاینه فنی علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها ، شیشه‌ها و آینه‌ها ، چراغ‌ها ، کمربند ایمنی ، کپسول آتش‌نشانی ، مخزن سوخت ، درب‌ها و موارد ایمنی داخلی خودرو ، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز ، لغزش جانبی چرخ‌ها ، تست آلاینده‌ها ، کیلومتر شمار و تست نور صورت می‌پذیرد .

وی افزود : با توجه به متصل بودن تمامی مراکز فنی به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادر می‌شود و با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت‌وضعیت ، خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیّت برای نقل و انتقال مسافر در محورهای مواصلاتی کشور و خارج از کشور نخواهند بود .

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۵ مرکز معاینه فنی فعال است ، افزود : علاوه بر آن چهار مرکز معاینه فنی دیگر نیز در حال دریافت مراحل و مجوزهای قانونی هستند . امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام مؤثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برداشته شود .




مطالب مرتبط

امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است . اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی ، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از ارتقا ایمنی راه های استان اصفهان با ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از آغاز بهسازی محورهای فرعی و روستایی استان با استفاده از راهکارهای ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از ایمن سازی محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در قالب ۱۵۸ ...

|

پروژه های بسیار خوبی در سطح استان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در دست اجراست که در حوزه شهرستان چهارباغ نیز طی چند سال اخیر در این شهرستان بی‌نظیر و قابل توجه بوده است .

|

نظرات کاربران