در حال بارگذاری ...
  • بدهی‌های بین‌المللی ۱۰ ساله شرکت راه آهن را پرداخت کردیم

    ما از فرآیند همیشه بدهکار راه‌آهن به فرآیند پرتلاش و امیدوار تغییر وضعیت می‌دهیم و مطالبات وصول شده را صرف پرداخت بدهی‌ها از یکسو و جلو بردن پروژه‌های اصلی از سوی دیگر می‌کنیم . این روند باید پرقدرت ادامه یابد تا راه‌آهن توانمند محقق شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن گفت : بدهی‌های بین‌المللی راه‌آهن که از ۱۰ سال قبل باقی‌مانده بود به روسیه و ترکمنستان پرداخت شد .

    مدیرعامل راه‌آهن در جلسه شورای اداری اداره‌کل راه‌آهن شمال‌غرب گفت : با توجه به افزایش تردد قطارهای مسافری و باری در محور «قزوین – زنجان» اهمیت آن روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود .

    سید میعاد صالحی افزود : امیدواریم تخصیص هزار میلیارد تومان در سفر دوم رییس‌جمهور به استان زنجان تصویب شود تا خط دوم با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت واقعی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد . موضوع اتصال شرکت صنعتی به ریل باید با جدیت دنبال شود اما باید مشارکت آن‌ها هم در طرح وجود داشته باشد تا از ظرفیت آن به شکلی مناسب استفاده گردد .

    صالحی در ادامه با اشاره به شعار راه‌آهن توانمند ، ایران قدرتمند گفت : یکی از الزامات تحقق این شعار ، پرداخت بدهی‌های راه‌آهن است . بدهی‌های بین‌المللی راه‌آهن که از ۱۰ سال قبل باقی‌مانده بود به روسیه و ترکمنستان پرداخت شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وصول مطالبات از شرکت‌ها گفت : با کسی تعارف نداریم ، برخی از شرکت‌ها بیش از ۷ سال است که به راه‌آهن بدهکارند ، با جدیت وصول مطالبات را پیگیری می‌کنیم .

    صالحی گفت : ما از فرآیند همیشه بدهکار راه‌آهن به فرآیند پرتلاش و امیدوار تغییر وضعیت می‌دهیم و مطالبات وصول شده را صرف پرداخت بدهی‌ها از یکسو و جلو بردن پروژه‌های اصلی از سوی دیگر می‌کنیم . این روند باید پرقدرت ادامه یابد تا راه‌آهن توانمند محقق شود .

    مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد : ما وارث استخوان‌های لای زخم و انباشت بدهی‌ها هستیم اما به حول و قوه الهی ، تک‌تک آن‌ها را گام‌به‌گام آواربرداری و حل می‌کنیم . جیغ‌هایی که برخی شرکت‌ها می‌زنند ناظر به این است که الان برخلاف گذشته مجبورند طبق قانون پول خدماتی که دریافت می‌کنند را بدهند و هیچ شرکتی نمی‌تواند بدون پرداخت هزینه از شبکه ریلی استفاده کند . از این رو اگر مالک واگن هزینه خدمات را ندهد و یا ایمنی را رعایت نکند سامانه اجازه صدور بارنامه را نمی دهد .

    صالحی ادامه داد : این حق دسترسی دقیقا حقوق و دستمزد پرسنل زحمتکش راه‌آهن از یکسو و هزینه تعمیرات و نگهداری خطوط و شبکه است که برخی از این شرکت‌ها تاکنون اهمال می‌کردند .

    مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به حذف سلیقه‌گرایی در شرکت راه‌آهن گفت : هیچ احدی حق امضای طلایی و دستور ویژه ندارد ، به سیستم آی‌تی و سامانه سپردیم تا بدون اعمال توصیه و سلیقه برای همه شرکت‌ها صدور بارنامه با شرایط مشابه صورت گیرد .

    صالحی گفت : در آذر ماه گذشته ۳ اقدام اصلاحی مهم انجام دادیم .

    ۱- حذف واگن‌های شیربسته که نیازمند چندین زیراقدام از جمله تامین کفش ترمز بود .

    ۲- موضوع انضباط مالی و اصلاح فرآیندهای مربوطه بود که انجام شد .

    ۳- از تشکیل قطارهای مخلوط مربوط به شرکت‌های مختلف جلوگیری شد و از این پس قطار با واگن‌های متعلق به یک شرکت تشکیل می‌شود .

    مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد : شرکت‌های دارای واگن رتبه‌بندی می‌شوند ، از این رو صاحبان بار سراغ شرکت‌هایی می‌روند که هم واگن کافی دارند ، هم خوش حساب هستند و هم ایمنی را رعایت می‌کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن به اتفاق هیئت همراه ، از آخرین مراحل اجرای پروژه خط دوم راه‌آهن زنجان – ...

    |

    خط ریلی شهرک صنعتی شماره یک است که با توجه به نیاز صنایع و درخواست متقاضیان اجرا شده و اکنون آماده بهره‌برداری کامل است .

    |

    با توجه به رشد مستمر در بارگیری و جابه‌جایی ، راه‌آهن یزد توانسته است نقش موثری را در توسعه حمل و نقل پایدار و تحقق برنامه های پیش بینی شده راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایفا نماید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست معاونت مسافری راه‌آهن ، شفافیت ، پاسخگویی و اتکا بر ظرفیت کارشناسی و شرکت‌های خصوصی را الزامات قطعی این معاونت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک کارشناس ریلی با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی و پایش لحظه‌ای وضعیت واگن‌ها ، گفت : استفاده از سنسورها و سامانه‌های ...

    |

    نظرات کاربران