راه آهن چابهار - زاهدان نیازمند پانصد میلیون یورو دیگر تا بهرهبرداری
به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی اظهار کرد : با بیان اینکه خط آهن چابهار - زاهدان تا سال ۹۹ حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت ، گفت : حدود ۶۰ درصد این پروژه در منطقه کوهستانی است و با تامین منابع مالی به پیشرفت ۶۷ درصدی رسیده است . طی سال های اخیر تلاش کردهایم مسیرهای بحرانی پروژه از جمله تونل ها را بسازیم .
مطالب مرتبط
به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با مرور بیش از یک سال عملکرد دولت چهاردهم اعلام کرد : تکمیل پروژههای نیمهتمام در حوزه حملونقل و ...
کارشناسان معتقدند کابل اکنون به بندر چابهار نه فقط به عنوان یک مسیر تامین کالا ، بلکه به عنوان گزینهای استراتژیک و پایدار نگاه میکند ؛ گزینهای که تحت تأثیر ساختار قدرتمند و رو به توسعه آن در ایران ، میتواند وابستگی افغانستان به مسیرهای غیرقابل اعتماد گذشته را کاهش ...
به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از اهمیت ویژه راهآهن چابهار - زاهدان نزد همسایگان شمالی و کشورهای هندوستان و پاکستان و پیگیری آنها ...
در سالهای اخیر ، با تشدید فشارهای تحریمی و محدودیتهای ناشی از تنشهای منطقهای ، ضرورت تنوعبخشی به مسیرهای تجارت خارجی بیش از پیش احساس شده است . در این میان ، بندر چابهار که به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران در سواحل مکران واقع شده ، ظرفیت بینظیری برای فراهم کردن این ...
کمربندی فعلی یزد بخشی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب کشور و مسیر ارتباطی تهران - بندرعباس است و هرگونه اختلال در آن ، نهتنها منجر به کاهش شدید ضریب ایمنی ترددهای ملی و منطقه ای می شود بلکه زنجیره حملونقل کشور را نیز مختل خواهد کرد .