در حال بارگذاری ...
  • کتاب راهنمای فنی انبار
    مفاهیم پایه درباره سیستم ها ، تجهیزات جابجایی و لجستیک داخلی انبارها

     

     

    مقدمه مترجم

     

    به نام خدا

    امروزه و با شروع هزاره سوم میلادی همراه با توسعه اینترنت و شکل گیری روش های نوین فروش به صورت آنلاین و همچنین به جهت رقابت شدید تولیدکنندگان کالا در راستای ارائه خدمات بهتر برای فروش بیشتر ، نقش انبارها در مجموعه های تولیدی و شرکتهای توزیع در چرخه زنجیره تامین بسیار پر رنگ تر از پیش شده است .

    همزمان بکارگیری دانش و تکنولوژی های جدید در زمینه های فن آوری اطلاعات (IT) و اتوماسیون در انبارها جهت بالابردن سرعت و کیفیت خدمات بهتر در حال توسعه است لذا در شرایط کنونی شرکت های بزرگ دنیا که در زمینه تولید تجهیزات انبارش و ذخیره سازی فعالیت می کنند در حال رقابت با یکدیگر برای طراحی و تولید محصولاتی هستند که با بکارگیری تکنولوژی های نوین در انبارها هماهنگ و سازگار باشند .

     

     

     

     

    در این کتاب تلاش شده است علاوه بر توضیح و تشریح مفاهیم پایه در ارتباط با انبار به این مقوله نیز پرداخته شود . نگارنده با سابقه ۳۰ سال فعالیت در زمینه ، طراحی ، تولید و فروش سیستم های ذخیره سازی و همکاری با تولیدکنندگان بزرگ این صنعت در ایران و جهان نظیر شرکت های دژپاد" و "راک تهران" در ایران و شرکت های "متال سیستم" (Metalsistem) ایتالیا" و "مکالوکس (Mecalux) اسپانیا، همواره خلاء وجود یک کتاب مرجع به زبان فارسی که تقریبا به همه موضوعات فنی مرتبط با انبار پرداخته باشد را حس کردم . به همین جهت اقدام به ترجمه و انتشار کتاب حاضر که با عنوان راهنمای فنی انبار" (Technical warehouse manual توسط شرکت مکالوکس اسپانیا ، تدوین چاپ و منتشر گردیده است نمودم .

    شرکت مکالوکس از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات انبار در دنیا بوده و همواره در سالیان اخیر در میان ۳ شرکت اول این صنعت در جهان قرار داشته است از این رو محتویات این کتاب که حاصل دانش و تجربیات انباشته در این شرکت و بر اساس استانداردهای مرتبط و معتبر اروپایی در این صنعت است کاملا بروز و قابل استناد می باشند .

    این کتاب می تواند مرجع مناسبی برای کارشناسان طراحی و فروش در شرکتهای تولیدکننده تجهیزات انبار ، مدیران انبارها شرکت های مهندسی مشاور و مهندسین صنایع و لجستیک ، در خصوص مباحث فنی مربوط به انبار باشد .

     

    مترجم : فرزاد فرد

     

     




    نظرات کاربران