در حال بارگذاری ...
  • استفاده از قیرهای اصلاح شده در جاده های کشور در آینده نزدیک

    همواره خواسته‌ایم قیرهای باکیفیت و دارای ناخالصی کمتر در پروژه‌های راهسازی داخل مورد استفاده قرار بگیرند و بتوانیم حداکثر بهره را از قیر باکیفیت ببریم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت در دستور کار قرار گرفتن تغییر تکنولوژی تولید قیر گفت : به زودی قیرهای اصلاح شده در مدار عملیات راهسازی و راهداری قرار می‌گیرد .

    مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری پانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین‌آلات گفت : قیر در تهیه آسفالت جزء اصلی‌ترین فاکتورهاست و معمولا کیفیت آسفالت متاثر از قیر است ، حدود ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود که ۴ میلیون تن آن صادر می‌شود و مابقی برای مصرف داخلی است .

    نیاز قیر داخل کشور باید تامین شود

    وزیر راه و شهرسازی افزود : از انجمن قیر خواسته‌ایم که نیاز داخل کشور در خصوص قیر تامین شود و بازار داخلی کمبودی نداشته باشد زیرا کمبود قیر سبب افزایش قیمت خواهد شد . قیر تهاتری که در برنامه بودجه چند سالی است که مصوب می‌شود برای پروژه‌های عمرانی و عمومی کشور همچون پروژه‌های راهسازی ، راه‌های روستایی ، احداث مدارس جدید و سایر پروژه‌های عمومی که دولت مسئول اجرای آنهاست تامین می‌شود ، به همین جهت چنانچه صادرات قیر بیشتر از نیاز داخل باشد و نیاز داخل دچار کمبود شود ، پیمانکاران باید با قیمت بالاتری قیر را از بازار تامین کنند و همین موجب افزایش قیمت خواهد شد .

    به زودی قیر تهاتری به پروژه‌های راهسازی افزوده می‌شود

    بذرپاش گفت : مجمع تشخیص ایراداتی به قیر تهاتری وارد کرده بود که با توضیحات در این خصوص مورد قبول مجمع تشخیص قرار گرفت ، هم‌اکنون قیر تهاتری مسیر شورای نگهبان و مجلس را طی می‌کند تا سریع‌تر به پروژه‌های عمرانی کشور از جمله راهسازی تزریق شود .

    وی در خصوص کیفیت بخشی به تولید قیر نیز توضیح داد : همواره خواسته‌ایم قیرهای باکیفیت و دارای ناخالصی کمتر در پروژه‌های راهسازی داخل مورد استفاده قرار بگیرند و بتوانیم حداکثر بهره را از قیر باکیفیت ببریم .

    نظارت بر تولید قیر داخل افزایش می‌یابد

    بذرپاش ادامه داد : یکی از مجموعه‌های ذیل وزارت راه و شهرسازی را مامور کردیم تا کنترل بیشتری را برای کیفیت بخشی به قیر داشته باشند .

    وی با تاکید بر اینکه نیاز مصرف داخل به قیر در حال افزایش است ، گفت : باید تغییر تکنولوژی تولید قیر را در دستور کار قرار بدهیم و از روش‌های اصلاح شده همچون پودر لاستیک استفاده کنیم که این کار برای مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تعریف شده است .

    وزیر راه و شهرسازی افزود : به زودی قیرهای اصلاح شده در مدار عملیات راهسازی و راهداری قرار می‌گیرد . با ابلاغ مصوبه قیر تهاتری در تامین نیازهای راهسازی داخل با کمبود مواجه نیستیم و از این به بعد در تلاش هستیم تا در جهت ارتقای کیفیت گام برداریم .

    قیر رایگان در اصلاح برخی راه‌ها گره گشاست

    وی در خصوص میزان قیر رایگان اختصاص یافته برای اصلاح راه ها گفت : در قانون بودجه قیر رایگان ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۹ درصد آن برای پروژهای راه و شهرسازی ، حدود ۲۰ درصد برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پروژه‌های معابر داخل روستاها و با درصدی دیگر برای سایر دستگاه‌هاست و برای انجام برخی پروژه‌ها گره گشاست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس ستاد مرکزی اربعین در نشست هماهنگی زیربخش‌ها با اشاره به اقدامات مؤثر وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل ، از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تامین ۱۰ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری خبر داد و گفت : از ...

    |

    با وجود دشواری‌ها و محدودیت‌ها ، رانندگان حتی در روزهای سخت جنگ ۱۲ روزه نرخ کرایه را افزایش ندادند و با نهایت مسئولیت‌پذیری به مردم خدمت کردند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست هم اندیشی وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان تشکل‌ها و اصناف حمل‌ونقل جاده‌ای به منظور بررسی مشکلات ، مطالبات و ...

    |

    هر آنچه در حوزه اختیارات و وظایف وزارت راه است را برای حل مشکلات شما بسیج می کنیم و با همکاری وزارتخانه های صمت و نفت نیز برای حل دیگر مشکلات شما خواهیم کوشید .

    |

    نظرات کاربران