استفاده از قیرهای اصلاح شده در جاده های کشور در آینده نزدیک
همواره خواستهایم قیرهای باکیفیت و دارای ناخالصی کمتر در پروژههای راهسازی داخل مورد استفاده قرار بگیرند و بتوانیم حداکثر بهره را از قیر باکیفیت ببریم .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت در دستور کار قرار گرفتن تغییر تکنولوژی تولید قیر گفت : به زودی قیرهای اصلاح شده در مدار عملیات راهسازی و راهداری قرار میگیرد .
مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری پانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشینآلات گفت : قیر در تهیه آسفالت جزء اصلیترین فاکتورهاست و معمولا کیفیت آسفالت متاثر از قیر است ، حدود ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید میشود که ۴ میلیون تن آن صادر میشود و مابقی برای مصرف داخلی است .
نیاز قیر داخل کشور باید تامین شود
وزیر راه و شهرسازی افزود : از انجمن قیر خواستهایم که نیاز داخل کشور در خصوص قیر تامین شود و بازار داخلی کمبودی نداشته باشد زیرا کمبود قیر سبب افزایش قیمت خواهد شد . قیر تهاتری که در برنامه بودجه چند سالی است که مصوب میشود برای پروژههای عمرانی و عمومی کشور همچون پروژههای راهسازی ، راههای روستایی ، احداث مدارس جدید و سایر پروژههای عمومی که دولت مسئول اجرای آنهاست تامین میشود ، به همین جهت چنانچه صادرات قیر بیشتر از نیاز داخل باشد و نیاز داخل دچار کمبود شود ، پیمانکاران باید با قیمت بالاتری قیر را از بازار تامین کنند و همین موجب افزایش قیمت خواهد شد .
به زودی قیر تهاتری به پروژههای راهسازی افزوده میشود
بذرپاش گفت : مجمع تشخیص ایراداتی به قیر تهاتری وارد کرده بود که با توضیحات در این خصوص مورد قبول مجمع تشخیص قرار گرفت ، هماکنون قیر تهاتری مسیر شورای نگهبان و مجلس را طی میکند تا سریعتر به پروژههای عمرانی کشور از جمله راهسازی تزریق شود .
وی در خصوص کیفیت بخشی به تولید قیر نیز توضیح داد : همواره خواستهایم قیرهای باکیفیت و دارای ناخالصی کمتر در پروژههای راهسازی داخل مورد استفاده قرار بگیرند و بتوانیم حداکثر بهره را از قیر باکیفیت ببریم .
نظارت بر تولید قیر داخل افزایش مییابد
بذرپاش ادامه داد : یکی از مجموعههای ذیل وزارت راه و شهرسازی را مامور کردیم تا کنترل بیشتری را برای کیفیت بخشی به قیر داشته باشند .
وی با تاکید بر اینکه نیاز مصرف داخل به قیر در حال افزایش است ، گفت : باید تغییر تکنولوژی تولید قیر را در دستور کار قرار بدهیم و از روشهای اصلاح شده همچون پودر لاستیک استفاده کنیم که این کار برای مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تعریف شده است .
وزیر راه و شهرسازی افزود : به زودی قیرهای اصلاح شده در مدار عملیات راهسازی و راهداری قرار میگیرد . با ابلاغ مصوبه قیر تهاتری در تامین نیازهای راهسازی داخل با کمبود مواجه نیستیم و از این به بعد در تلاش هستیم تا در جهت ارتقای کیفیت گام برداریم .
قیر رایگان در اصلاح برخی راهها گره گشاست
وی در خصوص میزان قیر رایگان اختصاص یافته برای اصلاح راه ها گفت : در قانون بودجه قیر رایگان ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۹ درصد آن برای پروژهای راه و شهرسازی ، حدود ۲۰ درصد برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پروژههای معابر داخل روستاها و با درصدی دیگر برای سایر دستگاههاست و برای انجام برخی پروژهها گره گشاست .