در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۴۱ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان

    مرکبات ، سیمان ، مواد شیمیایی ، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب ، الوار ، ذرت ، عدس و ... نیز مهم ترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از افزایش ۴۱ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان از ابتدای سال جاری تا ابتدای آبان ماه خبر داد .

    غلامحسین ولدی اظهار کرد : تا ابتدای آبان‌ماه سال جاری قریب به ۳۸۴ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که نسبت به رقم ۲۷۲ هزار و ۸۳۸ تن در مدت مشابه سال گذشته ، بیش از ۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

    ولدی میزان واردات ریلی کالا را در هفت ماهه امسال ۱۱۵ هزار و ۳۴۲ تن عنوان کرد و افزود : این رقم نسبت به عدد ۵۷ هزار و ۳۵۸ تن در مدت مشابه سال گذشته ، حدود ۱۰۱ درصد افزایش داشته است . در هفت ماه نخست سال جاری بیش از ۱۱۲ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر شده و حدود ۱۵۵ هزار تن کالا نیز ترانزیت شده است .

    مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد : مرکبات ، سیمان ، مواد شیمیایی ، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب ، الوار ، ذرت ، عدس و ... نیز مهم ترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌شوند .




    مطالب مرتبط

    بر اساس هدف‌گذاری مشترک میان دو کشور ، امیدواریم راه‌آهن آذربایجان ، پروژه‌ در حال احداث پایانه ریلی آستارا را تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی تکمیل کند . با اتمام این طرح‌ ، پایانه ریلی آستارا به یکی از مراکز مهم مبادلات تجاری و ترانزیتی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تبدیل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در پی مکاتبات رسمی با دولت جمهوری عراق ، از تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۵ برابر با ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از رشد ۵۰ درصدی صادرات کالا از این راه آهن خبر داد و گفت : حجم مبادلات ریلی در این حوزه طی هفت ماه ...

    |

    منطقه آزاد انزلی با دارا بودن زیرساخت‌های بندری ، گمرکی ، انبارداری و دسترسی به شبکه ریلی ، حلقه کلیدی اتصال مسیرهای دریایی و زمینی در کریدور شمال – جنوب است . ما معتقدیم بندر کاسپین باید به عنوان قلب تپنده ترانزیت کالا در شمال کشور نقش‌آفرینی کند .

    |

    هدف از این بازدید بررسی روند تکمیل زیرساخت‌ها ، رفع موانع فنی و ارتقای ایمنی مسیر بود .

    |

    نظرات کاربران