چهارخطه کردن محور اهواز - خرمشهر - شلمچه ضروری است
به طور قطع با تکمیل طرحهای اهواز - خرمشهر - شلمچه و اهواز - چذابه علاوه بر کاهش تصادفات میتوان در بحث ترانزیت کالا و مسافر نیز خدمات بهتری ارائه داد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت : چهار خطه کردن محور اهواز - خرمشهر - شلمچه ضروری است و در اولویت کاری مان قرار دارد .
مسعود بیات منش چهارخطه کردن محور اهواز - خرمشهر - شلمچه را از مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان عنوان کرد و گفت : این محور حدود ۱۲۰ کیلومتر بوده که ۲۴ کیلومتر آن در حال ساخت است و مابقی آن طی یکی ۲ سال آینده تکمیل میشود .
وی با اشاره به ساماندهی و آسفالت ورودی و خروجی مرز شلمچه افزود : در این مدت کوتاه ، حدود ۳ هزار میلیارد ریال در محورهای استان هزینه شده و هدف اصلی ما ایمنی راههای استان است . به طور قطع با تکمیل طرحهای اهواز - خرمشهر - شلمچه و اهواز - چذابه علاوه بر کاهش تصادفات میتوان در بحث ترانزیت کالا و مسافر نیز خدمات بهتری ارائه داد .
بیات منش اظهار کرد : توسعه و ایمنی محور شوش - عبدالخان - چذابه نیز جزو مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری بوده که تلاش میکنیم به بهترین شکل انجام شود . کاهش تصادفات و ایمنی سفر ۲ شاخص اصلی در بحث راهها بوده که سرعت ساخت و رسیدگی به ۲ مرز چذابه و شلمچه نسبت به سالهای قبل پیشرفت چشمگیری داشته است .
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت : برخی از طرحهای راه استان مربوط به رفع نقاط حادثه خیز و گلوگاههایی است که از سالهای گذشته در محور اهواز به چذابه آغاز شده و به اتمام نرسیده بود لذا یکی از طرحهای مهم ما در سال جاری ، تکمیل و چهارخطه کردن این محور است .
وی ادامه داد : در محور اهواز - چذابه چهار پل بزرگ داریم که فقط یکی از آنها ساخته شده بود و پل آهنی بستان ، حمیدیه و سابله در دستور کار قرار گرفت . بخشی از طرحهای راهسازی استان مربوط به ساماندهی جاده ترانزیت و تسهیل در عبور و مرور منطقه مرزی چذابه است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است .