در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات آسفالت قطعه ۳ بزرگراه زابل - زاهدان

    استان سیستان و بلوچستان همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در دو کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و تنها بندر اقیانویسی ایران ، بسیاری از جاده‌های استان از جمله بخشی از مسیر زابل - زاهدان دوطرفه است ، از این رو توسعه کمی و کیفی راه‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به اهمیت توسعه بزرگراه‌ها در این استان عملیات آسفالت قطعه سه بزرگراه زابل - زاهدان آغاز شد .

    مهدی پارسی افزود : طول کلی قطعه سه بزرگراه زابل - زاهدان ۲۰ کیلومتر است که با توجه به اتمام عملیات زیرسازی ، در حال حاضر آسفالت پنج کیلومتر آن آغاز شد و تا پایان سالجاری مابقی این مسیر نیز تکمیل و آماده بهره برداری می شود .

    وی تاکید کرد : استان سیستان و بلوچستان همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در دو کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و تنها بندر اقیانویسی ایران ، بسیاری از جاده‌های استان از جمله بخشی از مسیر زابل - زاهدان دوطرفه است ، از این رو توسعه کمی و کیفی راه‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

    وی ادامه داد : در این راستا با پیگیری‌های این اداره‌کل در افزایش اعتبارات ، از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۷ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهره‌برداری رسیده است .

    معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه در محور زابل - زاهدان مورد نیاز است تا با تخصیص هر چه سریعتر آن زمینه برای بهره برداری از ۲۰ کیلومتر باند دوم در این مسیر تا پایان سالجاری فراهم شود .

    پارسی تاکید کرد : با توجه به اینکه توسعه پایدار استان‌ها منوط به توسعه راه‌هاست و بر همین اساس در استان سیستان و بلوچستان یکی از دغدغه‌های جدی در مسیر توسعه همه‌جانبه، احداث بزرگراه و راههای اصلی است که در سال‌های گذشته مطالعات امکان‌سنجی انجام شده است این اداره کل با وجود مشکلات فراوان پیش رو نظیر بدهی سنگین به پیمانکاران ، گرمای بی سابقه و طوفان های شدید طرح‌های راه‌سازی را بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجرا دارد .

    گفتنی است طول کلی بزرگراه زابل - زاهدان ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر آن دو بانده شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست تسریع در اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی کشور و افزایش ظرفیت حمل بار در شبکه ریلی با حضور معاون فنی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر تسریع در عملیات اجرایی ساخت قطعه ۷ بزرگراه زاهدان - خاش تاکید کرد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیستان و بلوچستان با توسعه شبکه بزرگراهی گام بزرگی را در مسیر تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل ، تسهیل تجارت ، ارتقای ایمنی ...

    |

    ذکر این نکته ضروری است که در بازه زمانی یک‌ساله مذکور ۶۰ کارگاه راهسازی با اشتغال بیش از ۶ هزار نفر فعال بوده‌اند و ۲۵ قرارداد جدید به طول ۴۲۰ کیلومتر و به ارزش ۲۴ همت منعقد شده است که نه تنها زمینه اشتغال و توسعه زیرساختی را فراهم کرده بلکه به تقویت بخش حمل‌ونقل و تجاری استان ...

    |

    این خطه با داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و استراتژیک به‌ویژه با وجود بندر چابهار یکی از کانون‌های مهم توسعه اقتصادی در جنوب شرق کشور است که تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های راهسازی نه‌ تنها به ارتقا زیرساخت‌های حمل و نقل داخلی کمک می‌کند ، بلکه ارتباطات تجاری و اقتصادی با سایر ...

    |

    نظرات کاربران