در حال بارگذاری ...
  • تأکید بر تقویت همکاری‌ها در دریای خزر / ابراز تمایل بلاروس برای مشارکت در کریدور شمال - جنوب

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش فرصت‌های تجاری دریای خزر بین ایران ، روسیه و بلاروس در شهر آستاراخان روسیه و با حضور جمعی از مقامات سه کشور و مدیران بنادر بخش روسی دریای خزر برگزار شد .

    در این همایش «لیوتین» دستیار ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری فدراتیو روسیه ، طی سخنانی بر اهمیت سرعت بخشیدن به عملیات کانتینری در دریای خزر تأکید کرد و خواستار تسریع تمام فرآیندهای حمل‌و‌نقلی در کریدور شمال - جنوب در راستای افزایش حجم بار شد .

    وی از جمله عوامل دستیابی به این اهداف را توسعه هر‌چه سریع‌تر خطوط راه‌آهن و همسو شدن قوانین گمرکی سه کشور در منطقه خزر دانست .

    در ادامه همایش یاد شده «بابوشکین» استاندار استان آستاراخان روسیه به تقویت ناوگان کشتیرانی در دریای خزر طی مدت اخیر و ظرفیت ۱۶ میلیون تُنی بنادر روسیه در این دریا اشاره کرد یادآور شد که ایران در بندر سالیانکای آستاراخان سرمایه‌گذاری خوبی کرده است که شامل خرید جرثقیل‌های سنگین و بازسازی خطوط راه‌آهن در بندر می‌شود . ایران و روسیه در خصوص ساخت شناور و افزایش ظرفیت حمل کانتینری در دریای خزر نیز به توافق رسیده‌اند .

    «آکوچکیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان روسیه نیز افزایش مشوق‌های صادراتی از سوی دولت روسیه را در زمینه تقویت تجارت از منطقه خزر را بسیار مهم ارزیابی کرد و با اشاره به سرمایه‌گذاری ایران در بندر سالیانکا این سرمایه‌گذاری را راهبردی دانست و تأکید کرد که این بندر نماد اراده دو کشور در راستای تقویت همکاری‌های تجاری است .

    وی نیز در پایان اظهارات خود خواستار تقویت ناوگان کشتیرانی در دریای خزر شد و به برخی اقدامات ایران در این راستا مانند مشارکت در ساخت شناور با روسیه و ساخت کشتی از سوی کشتی‌سازی‌های ایرانی اشاره کرد .

    معاون استاندار استان آستاراخان روسیه دیگر مقامی بود که در همایش فرصت‌های تجاری دریای خزر سخن گفت .

    «آفانیسوف» ظرفیت دو میلیون تُنی بندر علیای روسیه در حاشیه دریای خزر را فرصت مناسبی برای افزایش میزان حجم بار از طریق کریدور شمال-جنوب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد که با فعال شدن کریدور شمال-جنوب کالاهای از این کریدور تنها به روسیه حمل نمی‌شود و کشورهای دیگر نیز از آن بهره‌مند شده‌اند .

    سفیر بلاروس در روسیه نیز در بخش پایانی نشست یاد شده با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌های اروپا در خصوص صادرات پتاس تولیدی این کشور ایجاد کرده‌اند کریدور شمال - جنوب را بستری مناسبی برای ایجاد بازارهای جدید برای این محصول راهبردی حوزه کشاورزی دانست و بر مشارکت این کشور در کریدور شمال-جنوب تأکید کرد .

    گفتنی است در همایش فرصت‌های تجاری دریای خزر مدیران بندر سالیانکا که تحت راهبری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است نیز مشارکت داشتند .




    مطالب مرتبط

    از خرداد ماه امسال که نخستین قطار از چین وارد بندر خشک ریلی آپرین شد ، تاکنون ۳۰ قطار وارد این بندر خشک شده است . در حال هماهنگی برای توسعه این قطارها هستیم و به کشورهایی که دسترسی ریلی نداریم بار با کامیون ارسال خواهد شد .

    |

    این قطار سفر خود را از ۹۰۰ کیلومتری شمال مسکو آغاز کرده و با عبور از کشورهای روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان ، از مرز «اینچه‌برون» وارد ایران شده و در مدت ۱۲ روز به بندر خشک آپرین رسیده است .

    |

    راه آهن اردبیل - میانه حدود ۲۰ سال است که هنوز به نتیجه نرسیده است و ما تا پایان مهرماه به ۹۴ درصدی پیشرفت فیزیکی می‌رسیم و این موضوع با صبحت هایی که با شخص استاندار شد و با پیگیری‌هایی که رییس جمهور دارند این موضوع ۲۰ ساله را در این دولت به نتیجه می‌رسانیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسائلی مانند حل چالش عرض ریل برای سرعت و استاندارد بار محوری ۲۵ تن برای حمل ارزان از جمله ضمانت های فنی برای موفقیت کریدور ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در نشست رؤسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان بیان کرد : در زمینه ...

    |

    نظرات کاربران