اجرای طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در آزادراه قم - تهران

تمامی هزینه اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد آزادراه قم - تهران ، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم تامین شده است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، برای اولین بار در کشور ، طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد ، در آزادراه قم - تهران اجرا شد .
سید حسن خلیلی نیا از اجرا شدن طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در آزادراه قم - تهران خبر داد و گفت : این طرح برای نخستین بار در کشور و در آزادراه قم - تهران به صورت پایلوت اجرا شد . با عنایت به اینکه طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد برای نخستین بار بود که در سطح راه های کشور اجرا می شد ، طول عملیاتی خط اجرا شده در آزادراه قم - تهران افزون بر ۹ کیلومتر است .
وی میزان اعتبار تخصیصی پروژه را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد : تمامی هزینه اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد آزادراه قم - تهران ، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تامین شده است .
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه به مزایای اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در مقایسه با دیگر روش های اجرای خطوط ترافیکی پرداخت و گفت : بازتاب (رفلکس) بهتر ، ماندگاری بیشتر ، جرم پذیری کمتر و ... از جمله مزایای بهره مندی از این نوع روش خط کشی جاده ای در مقایسه با دیگر روش ها است .
خلیلی نیا ، درخصوص دلیل انتخاب آزادراه قم - تهران به عنوان محور پایلوت جهت اجرای این نوع خط ترافیکی اظهار کرد : با توجه به ترافیک چشمگیر آزادراه قم - تهران به عنوان سومین محور پرتردد کشور و شرایط جوی حاکم برآن و... این آزادراه برای اجرای طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد ، مناسب تشخیص داده شد .
وی در ادامه یادآور شد : از دیگر ویژگی های فنی این نوع خط ترافیک جاده ای ، بازه زمانی خط نگهداری آن است که در مقایسه با دیگر خطوط اسپری سرد ، طولانی تر است . بی تردید از مهمترین عوامل ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آنهاست، لذا از تمامی رانندگان درخواست می شود از بین خطوط عبور کنند .