راهاندازی خط مستقیم کشتیرانی هند - چابهار با همکاری منطقه آزاد چابهار
علاوه بر راهاندازی خط مذکور ، طرفین در مورد راهاندازی سرویس مسافری کشتیرانی ج.ا.ا در مسیر بندر چابهار به مسقط کشور عمان توافق نمودند و مقرر شد که از اوایل آذرماه سالجاری خط مذکور به بهرهبرداری خواهد رسید .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، در دیدار امیر مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقرر شد با همکاری و استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای طرفین اولین کشتی کانتینری مستقیم کشتیرانی ج.ا.ا از مبدا ناواشیوا کشور هند به مقصد بندر چابهار با هدف راهاندازی کریدور شمال ـ جنوب در نیمه اول مهرماه سالجاری در بندر چابهار پهلو گیرد .
شایان ذکر است این کشتی به صورت مستقیم و منظم هر ۱۰ روز در مسیر اعلامی مذکور تردد خواهد نمود .
مضافا علاوه بر راهاندازی خط مذکور ، طرفین در مورد راهاندازی سرویس مسافری کشتیرانی ج.ا.ا در مسیر بندر چابهار به مسقط کشور عمان توافق نمودند و مقرر شد که از اوایل آذرماه سالجاری خط مذکور به بهرهبرداری خواهد رسید .
مدرس خیابانی آمادگی کشتیرانی ج.ا.ا جهت سرمایهگذاری در چابهار را اعلام نمودند و مقرر شد در اولین بازدید از منطقه بستهها و طرحهای سرمایهگذاری مناسب با زمینه فعالیتی آن کشتیرانی معرفی شود .
مطالب مرتبط
امید است با پیگیریهای مشترک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دستگاههای مرتبط ، بتوانیم ازظرفیتهای بندر چابهار و پسکرانه آن برای توسعه پایدار سیستان و بلوچستان بهره ببریم .
علیرغم تحریمها و محدودیتها وضعیت کشتیرانی مطلوب است ؛ هر چند طی سال جاری میلادی نیز شاهد کاهش ۴۵ تا ۵۵ درصدی نرخ کرایه حمل نسبت به سال ۲۰۲۴ در صنعت کشتیرانی جهانی بودهایم . در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۴ دهم درصدی حمل کانتینر با جابهجایی بیش از ۸۶۰ هزار TEU کانتینر ...
آنچه که در سالهای گذشته بندر چابهار را از لیست بنادر اصلی کشور خارج کرده بود ، این بود که عملاً شرکتهای کشتیرانی ، حتی ایرانی خط مستقیم به بندر چابهار نداشتند ، اما از سال گذشته ظاهراً شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی خطوط مستقیم دارد و به صورت مستقیم به این بندر بار میآورند ...
چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند ، پاکستان ، افغانستان ، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران ، از بزرگترین فرصتها و مزیتها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است .
طرح کمربند پیرامونی کشور در قالب کریدور غرب تعریف شده و از مرز بازرگان آغاز میشود ، به شلمچه ، سپس چابهار و سرخس میرسد و دوباره به مرز بازرگان باز میگردد . از این میان چهار کریدور بزرگراهی نقش مهمی در ارتباط ایران با کشورهای همسایه دارند و تکمیل آنها نیازمند احداث مسیرهای ...