در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیرجند - یونسی

    راه‌آهن زاهدان - زابل - بیرجند تا مشهد در مجموع ۹۱۰ کیلومتر طول دارد که ۴۳۰ کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی قرار دارد . این پروژه در ۲۳ قطعه با اعتباری بالغ بر ۱.۷ میلیارد یورو اجرا خواهد شد و در مجموع دارای ۳۹ ایستگاه است . در مسیر آن ۱۱۲ پل بزرگ به طول ۱۱ هزار ۶۵۵ متر و ۲۵ تونل به طول ۱۱ هزار و ۷۱۰ متر احداث خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرایی راه آهن بیرجند - یونسی با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد .

    در برنامه‌های سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی ، عملیات احداث خط‌آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی به عنوان بخشی از کریدور شمال - جنوب که از سرخس تا چابهار امتداد دارد ، به طور رسمی آغاز شد .

    وزیر راه و شهرسازی درباره مشخصات این پروژه توضیح داد : راه‌آهن زاهدان - زابل - بیرجند تا مشهد در مجموع ۹۱۰ کیلومتر طول دارد که ۴۳۰ کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی قرار دارد . این پروژه در ۲۳ قطعه با اعتباری بالغ بر ۱.۷ میلیارد یورو اجرا خواهد شد و در مجموع دارای ۳۹ ایستگاه است . در مسیر آن ۱۱۲ پل بزرگ به طول ۱۱ هزار ۶۵۵ متر و ۲۵ تونل به طول ۱۱ هزار و ۷۱۰ متر احداث خواهد شد .

    وزیر راه و شهرسازی هدف طرح احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی را اتصال مرکز خراسان جنوبی به ریل سراسری دانست و گفت : راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد به سه بخش زاهدان - زابل - مرز میلک ، زابل - بیرجند و بیرجند - یونسی تقسیم شده و از زاهدان در شمال استان سیستان و بلوچستان شروع شده و در امتداد شرقی ضمن پوشش شهر زابل و مرز میلک (افغانستان) از شهرهای نهبندان ، سربیشه ، بیرجند و قاین در خراسان جنوبی عبور می‌کند .

    وی ادامه داد : همچنین در استان خراسان رضوی با عبور از شهر گناباد به خط ریلی موجود بافق - مشهد (ایستگاه یونسی) متصل می‌شود و از این طریق به مشهد و شبکه ریلی کشور ارتباط می‌یابد ، در جنوب محور نیز از طریق محور موجود زاهدان - بم و راه آهن در حال احداث چابهار - زاهدان به شبکه ریلی متصل می‌شود . عملیات زیرسازی حد فاصل نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی در محل ایستگاه تشکیلاتی بیرجند با دستور رئیس جمهور آغاز شد .

    بذرپاش ادامه داد : در ۲ سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تامین مالی این طرح مهم و زیرساختی در دستور کار دولت قرار گرفت و در نهایت با استجازه مقام معظم رهبری برای اختصاص ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی ، گره اعتباری این ابر پروژه ریلی باز شد . با آغاز عملیات اجرایی این طرح، عملیات زیرسازی تمامی قطعات طرح راه آهن در خراسان جنوبی به صورت همزمان شروع می‌شود .




    مطالب مرتبط

    آزادراه تهران - شمال بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد از تهران به شمال کشور را مرتفع خواهد کرد و این مسیر ، راه اصلی رفت و آمد از پایتخت به شمال خواهد بود .

    |

    همه ابعاد اجرای این طرح توسط نیروهای کار و تکنولوژی ایرانی انجام شده است که این موضوع از از افتخارات کشور است . در اینجا جا دارد که هم از وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان و استانداران سه استان مسیر قدردانی کنم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از غرفه‌های شرکت‌های حاضر در دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی ، در جمع ...

    |

    اتصال همه بنادر به خطوط ریلی از سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است . در این خصوص انعقاد قرارداد بلندمدت بهره‌برداری از بندر چابهار با هندی‌ها به زودی انجام می‌شود . بندر چابهار جذابیت بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد و هر کشوری که برای سرمایه‌گذاری در این بندر اعلام ...

    |

    با وجود نگرانی‌هایی از جمله کمبود ظرفیت حمل‌ونقل عمومی ، زمان‌بندی بسیار خوب رعایت شد و با کنترل موجودی ناوگان حمل‌ونقل مرزها ، زائران با کمترین خستگی به مقاصد خود رسیدند که البته نافی وجود برخی مشکلات نیستیم .

    |

    نظرات کاربران