در حال بارگذاری ...
  • طرح توسعه بندر ایرانی سالیانکا کلید خورد / ۳ هکتار به مساحت بندر اضافه شد

    بندر سالیانکا با مساحت پانزده هکتار و دارا بودن پنج پست اسکله ، در حال حاضر بزرگترین بندر منطقه آستاراخان به شمار می­‌رود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه تجارت ایران و روسیه و تقویت حمل بار از طریق کریدور شمال - جنوب ، سه هکتار زمین به مساحت بندر ایرانی سالیانکا در آستاراخان روسیه اضافه کرد .

    در راستای توسعه و تسهیل روابط تجاری ایران و روسیه و تقویت حمل بار از کریدور شمال - جنوب ، طرح توسعه بندر ایرانی سالیانکا در آستاراخان روسیه کلید خورد که بر این اساس ، سه هکتار زمین به عرصه این بندر اضافه شده است .

    بندر سالیانکا با مساحت پانزده هکتار و دارا بودن پنج پست اسکله ، در حال حاضر بزرگترین بندر منطقه آستاراخان به شمار می­‌رود .

    افزایش پسکرانه بندر سالیانکا به مقدار سه هکتار در راستای افزایش ظرفیت بندر از محل منابع درآمدی این بندر انجام شده و برنامه‌ریزی برای افزایش سه هکتار دیگر نیز در دست اقدام است ؛ این در شرایطی است که با تحولات صورت گرفته در حوزه سخت افزاری و مدیریتی در بندر سالیانکا ، عملیات این بندر نسبت به گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است .

    نکته حائز اهمیت آن است که افزایش ظرفیت برای یک بندر مستلزم توسعه پسکرانه بوده که به همین سبب با خرید و اجاره زمین ، توسعه آن کلید خورده است ؛ بنابراین انتظارمی رود مساحت بندر در مجموع تا پایان سال ، به بیست و یک هکتار برسد که این به معنای ، افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت پسکرانه می‌باشد .

    شایان ذکر است ۵۳ درصد از سهام بندر سالیانکای روسیه که در شمال غرب دریای خزر و در دهانه رود ولگا قرار دارد تحت مالکیت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    بندر سالیانکا در راستای افزایش نقش استراتژیک خود در تعاملات تجاری ایران و روسیه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ترمینال غلات با ظرفیت سیلویی ۳۳ هزارتُن و توان بارگیری ۱۵۰ تن در ساعت نموده است .

    |

    تاکنون ۹۰ درصد از مراحل ساخت این کشتی هفت هزار تنی به پایان رسیده و بر اساس برنامه پیش بینی شده ، این کشتی در پاییز سال‌جاری تحویل شرکت کشتیرانی بندر ایرانی سالیانکا می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در دیدار فرید نصریوف سفیر ازبکستان در تهران با علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ...

    |

    طبق توافقات انجام شده میان دو کشور در سنوات گذشته ، دستیابی به هدف ترانزیت ۱۰ میلیون تن بار در مسیر کریدور شمال - جنوب ضرورت دارد و باید ظرفیت ۲۰ میلیون تنی ترانزیت در مسیرهای فعلی کریدور شمال - جنوب ذیل شقوق ریلی ، جاده‌ای و دریایی ، فعال شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در تاریخ بیستم آذرماه سال ۱۴۰۳ به همت راه آهن کشور آذربایجان و پایانه ریلی آستارا همایشی تحت عنوان حمل و نقل و تجارت ریلی با ...

    |

    نظرات کاربران