در حال بارگذاری ...
  • حرکت اولین قطار باری به مقصد افغانستان از طریق راه‌آهن خواف - هرات

    بر اساس توافق همکاری مشترک اداره خط آهن افغانستان و کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان ، دو طرف بر اهمیت احداث کریدور ریلی چین - افغانستان - ایران توافق دارند و پیگیری‌های لازم از سوی دو کشور برای جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت کشور چین انجام می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی گفت : اولین قطار باری از طریق راه‌آهن خواف _ هرات به مقصد افغانستان حرکت کرد .

    سیدحسین میرشفیع با اعلام حرکت اولین قطار باری در مسیر ریلی خواف _ هرات اظهار کرد : نخستین محموله از طریق راه آهن کشور ایران به مقصد ایستگاه روزنک ولایت هرات انتقال یافت .

    وی با اشاره به قراداد همکاری میان ایران و افغانستان گفت : مقرر شده است کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان نواقص قطعه سوم خواف - هرات را و طی ۶ ماه برطرف و ظرفیت خط را به حداکثر برساند . قطعه ۴ این راه آهن نیز توسط کنسرسیوم ریلی احداث خواهد شد و در مورد نحوه تامین هزینه توافق شد .

    وی افزود : همچنین بر اساس توافق همکاری مشترک اداره خط آهن افغانستان و کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان ، دو طرف بر اهمیت احداث کریدور ریلی چین - افغانستان - ایران توافق دارند و پیگیری‌های لازم از سوی دو کشور برای جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت کشور چین انجام می شود .

    مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی ، طرح راه آهن خواف - هرات را موجب اتصال ریلی ایران و افغانستان دانست و گفت : این خط ریلی تکمیل کننده مسیری ۲ هزار کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین ، افغانستان و ایران به اروپا است و افغانستان را که کشوری محصور در خشکی و بدون دسترسی به آب‌های آزاد جهان است ، به شبکه ریلی ایران و بنادر جنوبی کشورمان متصل کرده و از مسیری امن برای ارتباط با اروپا برخوردار می‌کند .

    به گفته میرشفیع این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابه‌جایی ۵ میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر را میان دو کشور ایجاد می‌کند .




    مطالب مرتبط

    در طول ۱۳ سال گذشته ، قطارهای باری چین - اروپا بیش از ۱۱ میلیون TEU کالا به ارزش بیش از ۴۲۰ میلیارد دلار حمل کرده اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، زمان توقف قطارهای باری در شبکه ریلی به زمانی اطلاق می‌شود که یک قطار/ واگن در برنامه سیر خود به دلایلی (برنامه ای و ...

    |

    با توجه به تجربه ایران در ساخت ۱۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی و بیش از ۲ هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید در سال‌های اخیر ، آمادگی لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور افغانستان وجود دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب استحکام حلقه‌های ارتباطی دو کشور در توسعه ...

    |

    حدود ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب هنگام ورود قطار باری حامل گوگرد به ایستگاه باری بندرعباس (انشعاب) به علت اشتباه بودن مسیر ، قطار با واگن‌های متوقف در خط ۱۵ ایستگاه مذکور برخورد کرده و متأسفانه طی این حادثه دو نفر از کارکنان راه آهن جان خود را از دست دادند .

    |

    اگر بخواهیم عملکرد راه‌آهن را در حوزه حمل بار و مسافر (با وجود همه مشکلات ناشی از ناترازی‌های منابع بودجه در حوزه نگهداری و تعمیرات) مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار دهیم ، دو شاخص حمل ریلی یعنی مجموع تن کیلومتر جابجایی بار و نفر کیلومتر جابجایی مسافر ریلی و شاخص بهره‌وری ...

    |

    نظرات کاربران