در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح ویژه ارائه خدمات به زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی از ۱۲ تا ۱۵ خرداد ماه

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، طرح ویژه تامین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت کننده در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از ۱۲ تا ۱۵ خرداد ماه اجرایی می گردد .

    حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان این خبر ، اظهارداشت : خدمت رسانی و تکریم شایسته و در شأن زائرین و مجاورین مرقد مطهر امام راحل به ویژه تامین و تسهیل در ارائه خدمات مطلوب سفر متناسب با افزایش میزان تقاضای به شهر تهران و بازگشت این عزیزان به مقاصد اولیه سفر ضروری و حائز اهمیت بوده و تحقق این مهم در گرو مدیریت بهینه منابع با پیش بینی ، شناسایی و سازماندهی ظرفیت ها و اجرای تدابیر خاص بر مبنای هم افزایی امکانات و همگرایی و هماهنگی کامل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در قالب طرح جامع و منسجم است .

    وی افزود : طرح ویژه تامین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت کننده در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران به عنوان مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان از روز جمعه مورخ ۱۲ خرداد ماه آغاز و تا روز دوشنبه مورخ ۱۵ خرداد ماه به مدت ۴ روز اجرایی و عملیاتی می گردد.

    شهرکی خاطرنشان کرد : در این طرح ، نظارت دقیق بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها با رویکرد ارتقا سطح ایمنی سفرها ، آماده و عملیاتی نگهداشتن کلیه تجهیزات حمل و نقل هوشمند از قبیل ترددشمارها ، دوربینهای نظارت تصویری ، دوربین های کنترل سرعت ، تابلوهای پیام متغیر و ... بازدید و کنترل آنها به منظور کالیبره شدن تجهیزات و ثبت اطلاعات صحیح در زمان اجرای طرح با همکاری نزدیک و تنگاتنگ با مرکز مدیریت راههای کشور ، تأکید شده است .

    معاون حمل و نقل این سازمان افزود : همچنین انجام هماهنگی لازم با پلیس راه استان جهت اطلاع رسانی و هدایت ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان ، انجام هماهنگی با مراکز اورژانس و هلال احمر مبنی بر حضور مستمر و موثر در محورهای مواصلاتی به منظور ارائه خدمات به زائرین محترم ، هماهنگی با مقامات استانی به منظور استقرار گروه های امدادی و واحدهای خدمات رسان (بانکی ، بیمه ، امداد خودرو و ...)

    عند الزوم در حاشیه راه ها ، اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه جهت حرکت ایمن زائرین و کاروان های پیاده در مسیرهای منتهی به مرقد مطهر حضرت امام (ره) ، انجام هماهنگی های لازم با مدیران مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی به منظور آمادگی برای ارایه خدمات مطلوب به زائرین به ویژه نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی و بازدید از آنها قبل از اجرای طرح ، ازجمله بندهای شیوه نامه مذکور است .

    شهرکی با اشاره به سایر اقدامات پیش بینی شده ، افزود : انجام هماهنگی های لازم با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان به منظور تامین کافی و مناسب عرضه ی سوخت در محورهای مواصلاتی استان، تعیین جایگاههای منتخب یا سیار به منظور عرضه سوخت به ناوگان مسافری حامل زائرین با هدف ارائه خدمات سریع و در دسترس به ناوگان حامل زائرین ، رصد و پایش ناوگان اعزامی از سایر استان ها با تعامل نزدیک و تنگاتنگ با نمایندگان معرفی شده از طریق سامانه های داپ، سپهتن ، FMS و ... تسهیل دسترسی زائرین به خدمات سفر با ارائه پیش فروش بلیت بر اساس حداکثر ظرفیت شرکت های مسافربری ، ازجمله سایر اقدامات است .

    شهرکی در ادامه تصریح کرد : آمادگی و تجهیز کلیه راهدارخانه سطح استان تهران در صورت اضطرار و بروز شرایط بحرانی ، همچنین بکار گیری قوا و تجهیزات عوامل راهداری در ارائه خدمات حمل و نقلی به زائرین محترم در محورهای مواصلاتی، استفاده از مینی بوس ، میدل باس ، سواری کرایه در مسیرهای کوتاه درون استانی و بین استانی با مسافت کم بر اساس دستور العمل های مربوطه به منظور ایجاد امکان بکارگیری بیشتر از ظرفیت ناوگان اتوبوسی در مسیرهای بلند بین استانی . از جمله وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران برای هر چه بهتر انجام شدن مراسم است .

    وی افزود : ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای البرز ، قم ، قزوین ، مرکزی و سمنان به عنوان استان های معین هستند .

    این مقام مسئول مسیرهای ارتباطی زائران جهت دریافت اطلاعات و انعکاس شکایات را به ایشرح ذیل اعلام کرد :

    - اطلاع رسانی آخرین وضعیت جوی/ترافیکی از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ و همچنین ارتباط با کارشناسان مرکز مدیریت راه ها

    - اطلاع رسانی مسیر و مسافت به مردم از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱

    - دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱

    - رسیدگی به شکایات مسافرین از طریق دفاتر نمایندگی سازمان مستقر در پایانه های مسافری

    - ارائه خدمات اطلاع رسانی بر روی سایت www.141.ir و اپلیکیشن ۱۴۱ جهت مشاهده کاربران

    - ثبت و پیگیری شکایات از طریق سایت www.141.ir

    - ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق پیام رسان ها در کانال های ۱۴۱ در شبکه های اجتماعی به کاربران

    - اطلاع رسانی وضعیت جوی و ترافیکی از طریق مرکزمدیریت راه و تابلوهای پیام متغیر منصوبه و فعال در مسیر

    - انتشار اطلاعیه های مرکز مدیریت راه ها از طریق رسانه ملی و پایگاه های خبری




    مطالب مرتبط

    نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند ، افزایش جابجایی و بهره‌وری ، ارتقا ایمنی ، امنیت ، روان سازی ترافیک ، بهبود عملکرد و اصلاح روش‌ها، مدیریت مؤثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است .

    |

    در این مدت تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان برابر با ۱۱ میلیون و ۳۶۰ هزار و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز برابر با ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است .

    |

    وضعیت جوی ، شکایت از شرکت های باری و مسافری ، مشکلات مشاهده شده در جاده ها و پیگیری شکایات ، عمده ترین مواردی است که کاربران جاده ای طی این مدت در تماس با سامانه ۱۴۱ به آن اشاره کرده اند .

    |

    هم اکنون ۳۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف ، ۴۸ دوربین نظارتی تصویری و ۶۴ دستگاه تردد شمار در سطح راه های استان فعال هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با اعلام آمادگی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس جهت اعزام زائران اربعین به مرزهای سه ...

    |

    نظرات کاربران